Microsoft Dynamics voor zakelijke dienstverlening
Digitaal transformeren? Met Microsoft Dynamics 365 beschik je over één gecentraliseerd cloudplatform voor al je belangrijke processen, denk aan finance, facturatie, sales, marketing en projectadministratie.
Hét ERP- en CRM-systeem voor zakelijke dienstverleners
Of het nu gaat om verzekeraars, pensioenfondsen, energiebedrijven, financiële dienstverleners, onroerend goedbedrijven of architecten- en ingenieursbureaus: veel van dit soort zakelijke dienstverleners kampen met digitale transformatieproblemen. Bijvoorbeeld omdat ze werken met legacy-systemen die groei en innovatie in de weg zitten.
Microsoft Dynamics 365 is een ERP- en CRM-systeem waarmee organisaties al hun bedrijfsprocessen kunnen verenigen, optimaliseren en automatiseren. Van finance, projects, timesheets, document management, BI, spend management en HR tot consolidatie, subscription management, KYC, invoice processing en contract lifecycle management.
Als geïntegreerde totaaloplossing biedt Microsoft Dynamics 365 zakelijke dienstverleners onder meer:
- Applicaties en modules die naadloos samenwerken. Dus beschik je over één platform en één bron van waarheid en heb je geen gedoe met integraties.
- Gemakkelijk schakelen tussen applicaties zonder dat je van interface hoeft te wisselen.
- Een cloud-oplossing die veilig, flexibel en altijd up-to-date is én die gemakkelijk meeschaalt met je organisatie.
De belangrijkste voordelen
De implementatie van Microsoft Dynamics 365 heeft een aantal belangrijke voordelen voor zakelijke dienstverleners.
Automatiseren
Mede door de personeelstekorten willen zakelijke dienstverleners hun administratieve lasten verminderen. Met Dynamics 365 kun je tal van repetitieve taken automatiseren, zoals gegevensinvoer, facturering en goedkeuringsworkflows. Geautomatiseerde rapportages en dashboards met realtime informatie besparen niet alleen tijd, maar laten je ook problemen identificeren vóórdat ze zich voordoen.
Klantervaring verbeteren en selfservice faciliteren
Dynamics 365 biedt krachtige tools om de klantervaring te verbeteren en selfservice te faciliteren. Klanten kunnen bijvoorbeeld online afspraken maken, bestellingen plaatsen, facturen bekijken of ondersteuning krijgen via een selfserviceportaal. Chatbots bieden de mogelijkheid om geautomatiseerd vragen te beantwoorden of verzoekjes af te handelen. Dynamics brengt bovendien alle klantinteracties samen, ongeacht het kanaal. Doordat je klanten beter begrijpt, kun je gepersonaliseerde klantinteracties aanbieden en je producten en diensten aanpassen op basis van daadwerkelijke behoeften van klanten.
Subscription billing
Een groeiend aantal bedrijven binnen de zakelijke dienstverlening maakt gebruik van subscription billing, waarbij een klant periodiek betaalt voor een product of dienst. Onder meer abonnementsfacturatie kan complex zijn vanwege upgrades en downgrades, gratis proefperioden, kortingen, annuleringen, het beheren van terugkerende betalingen en het verlengen van abonnementen. Microsoft Dynamics 365 helpt om deze complexiteit te beheersen en zorgt ervoor dat de facturatie nauwkeurig en efficiënt verloopt.
Veelgebruikte ERP- en CRM-software voor zakelijke dienstverlening
Veelgestelde vragen
Wat zijn de voordelen van Microsoft Dynamics 365 implementatie
Hoe lang duurt een implementatietraject voor Dynamics 365?
Wat kost een Microsoft Dynamics-implementatie?
Conclusion MBS als ideale partner voor Dynamics-implementaties
ERP implementaties doen we al jaren. We hebben veel expertise en marktkennis, daardoor spreken onze consultants de taal van de klant.
Jan-Douwe Jilderda
Directeur, Conclusion MBS
Benieuwd naar onze kennis en ervaring in de zakelijke dienstverlening?
Neem contact op met Jan-Douwe