Geen Dynamics implementatie binnen de Professional Services sector is voor ons te complex

Ieder bedrijf wil slimmer en efficiënter werken. Microsoft Dynamics 365 biedt hier handige oplossingen voor, maar wat zijn de mogelijkheden binnen een specifieke markt? Iedere sector heeft andere uitdagingen en complexiteiten. Dat begrijpen we bij Conclusion MBS maar al te goed en daarom werken wij in sector gespecialiseerde teams. Zo kunnen we bedrijven optimaal helpen bij de specifieke uitdagingen in hun digitale transformatie. Eén van die sectoren is Professional Services. Dinant Rorije is gespecialiseerd in deze markt en vertelt wat zijn werk zo leuk en uitdagend maakt. 

17 maart 2022   |   Publicatie   |   Door: Dinant Rorije, Conclusion MBS

Deel

businesswoman editing sheet on computer

Succesvol digitaal transformeren binnen Professional Services

Dinant is delivery manager bij Conclusion MBS en heeft ruim vijftien jaar ervaring met het implementeren van Microsoft-systemen en kent Dynamics 365 op zijn duimpje. Hij is gespecialiseerd in implementaties bij bedrijven binnen de zakelijke dienstverlening.Na vijftien ken ik alle uitdagingen en trends van voor tot achter”, vertelt Dinant. Daardoor heb ik snel door hoe een bedrijf in elkaar steekt en wat de behoefte van de klant is. Als je telkens bij bedrijven in dezelfde sector komt, sta je meteen 1-0 voor.” 

Dynamics optimaal benutten 

Onze specialisten helpen bedrijven om processen in kaart te brengen. Vervolgens bepalen we samen welke processen ondergebracht kunnen worden in de standaard. Doordat we de markt en haar uitdagingen kennen, weten we waar klanten écht mee geholpen zijn”, legt Dinant uit. “Het registreren en factureren van uren is ontzettend belangrijk binnen Professional Services, maar meteen ook datgene wat iedereen het minst graag doet. Hier hebben we zelf ook mee te maken. Dit inzicht is waardevol om de klant goed te kunnen adviseren. Het uiteindelijke doel is dat medewerkers na de implementatie van Dynamics zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan het registreren van uren. Daarmee nemen we ook veel irritaties weg.” 

Het uiteindelijke doel is dat medewerkers na de implementatie van Dynamics zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan urenregistratie.

Dinant Rorije, Delivery Manager

Dynamics 365 voor leden- en abonnementenorganisatie 

Binnen de sector Professional Services vallen ook leden- en abonnementenorganisaties. Deze markt kent specifieke uitdagingen en met de innovaties van nu wordt dat alleen maar complexer.

Woman scanning QR code on rental bike

Het gebruik van internet, mobile devices en apps gaat hier een grote rol spelen”, vertelt Dinant. “Denk aan het snel scannen van een QR-code die op een scooter is bevestigd, om het voertuig vervolgens te kunnen gebruiken. De backend-systemen zorgen voor de juiste afrekening of facturering. Bedrijven die in deze ontwikkelingen mee willen gaan, hebben een zekere mate van flexibiliteit nodig. Zo kunnen ze hun processen aanpassen en de continuïteit van hun business waarborgen. En dan heb je ook nog bedrijven die met grote aantallen leden te maken hebben, soms wel miljoenen. Dat vraagt om een zeer stabiele backend, zodat ze de facturatie van abonnementen zoveel mogelijk geautomatiseerd en foutloos kunnen verwerken. Je kunt je voorstellen dat dit enorm veel fte’s op de afdeling scheelt als je honderdduizenden facturen per maand te verwerken hebt.” 

Complexiteit binnen de standaard

Een andere specialiteit van Conclusion MBS zijn implementaties bij bedrijven in de technische dienstverlening, oftewel bedrijven die niet alleen kennis en kunde bieden maar ook machines. “De inzet van grote schepen op een project is zo’n complex proces. Dat vind ik zelf ontzettend leuk om aan te pakken”, vertelt Dinant. “Je hebt niet alleen te maken met de inzet van het schip, maar ook met de bemanning. En als zij op zee zitten, hebben ze geen internetverbinding. Een extra complicerende factor bij het registreren van uren en daardoor ook voor het correct en tijdig factureren. Dergelijke elementen maken dit soort projecten extra leuk. Ik vind het een uitdaging om alsnog binnen de standaard tot een passende oplossing te komen. Eentje die voor alle medewerkers van het bedrijf goed werkt. Want dat is waar het uiteindelijk om draait.” 

Geen uitdaging is voor ons te groot. Sterker nog, wij zetten juist graag onze tanden in complexe projecten.

Dinant Rorije, Delivery Manager

Expert in Dynamics implementatie 

Die complexiteit van projecten, dat is waar we binnen Conclusion MBS wel van houden. “Geen uitdaging is voor ons te groot. Sterker nog, wij zetten juist graag onze tanden in complexe projecten. Als er bijvoorbeeld sprake is van verschillende processen en systemen, of van enorm grote aantallen. Om iedere uitdaging met beide handen aan te kunnen grijpen, verdiepen we ons dagelijkse in de trends en ontwikkelingen in de markt. Klanten rekenen op onze professionaliteit en gespecialiseerde kennis, dus het is belangrijk dat we altijd up-to-date zijn. In combinatie met businesskennis die we meenemen uit onze loopbaan en ervaring bij tal van bedrijven, beschikken we over de expertise die we nodig hebben om klanten binnen deze sector goed te helpen. En zo is geen uitdaging voor ons te complex.” 

Benieuwd naar de mogelijkheden van Dynamics 365 binnen de Professional Services sector?

Neem contact op, we gaan graag in gesprek.

Jan-Douwe Jilderda

Jan-Douwe Jilderda

Directeur
jan-douwe.jilderda@conclusion.nl