Microsoft Dynamics voor retail
Microsoft Dynamics 365 is een modulair opgebouwd ERP- en CRM-systeem dat retailers helpt bij het optimaliseren en automatiseren van ál hun bedrijfsprocessen.
Hét ERP- en CRM-systeem voor retail
Retailers staan voor grote uitdagingen. Consumenten zijn bijvoorbeeld veeleisender dan ooit: ze verlangen de ultieme customer journey en naadloze omnichannel-ervaringen. Vraag en aanbod moeten precies op elkaar zijn afgestemd, waarbij je de optimale prijzen hanteert en je voorraadniveaus minimaliseert.
Om dit te kunnen realiseren, dien je onder meer te beschikken over realtime inzicht in alle bedrijfsprocessen, een 360º beeld van klanten én zicht op je hele supply chain. Van finance en store management tot stock- en inventory-management en purchasing: met Microsoft Dynamics 365 beschik je over één geïntegreerde suite van zakelijke applicaties en modules die naadloos met elkaar samenwerken.
Als geïntegreerde alles-in-één oplossing biedt Microsoft Dynamics 365 retailers onder meer:
- Applicaties en modules die naadloos samenwerken, dus beschik je over één platform en één bron van waarheid.
- Gemakkelijk schakelen tussen applicaties zonder dat je van interface hoeft te wisselen.
- Een cloud-oplossing die veilig, flexibel en altijd up-to-date is én die gemakkelijk meeschaalt met je organisatie.
- Functionaliteiten voor Point of Sale, store operations, e-commerce en customer loyalty via de Dynamics 365 add-on LS Retail.
De belangrijkste voordelen
De implementatie van Microsoft Dynamics 365 heeft een aantal belangrijke voordelen voor retail.
Optimale klanttevredenheid
De interactie met je klanten is enorm belangrijk, Dynamics optimaliseert de klantbeleving in alle touchpoints van de customer journey. Bovendien biedt het platform geavanceerde mogelijkheden voor onder meer personalisatie, aanbod-, prijs- en voorraadtransparantie, aftersales, cross- en upselling en retouren.
Voorraadbeheer en -optimalisatie
Efficiënt en effectief voorraadbeheer is key voor gezonde marges. Met dit ERP- en CRM-systeem voor retail heb je onder meer realtime voorraadinzicht, genereer je voorspellende analyses en automatiseer je inkooporders. Met als gevolg dat je voorraadposities altijd zo laag mogelijk zijn en dat fysieke winkels altijd precies op het juiste moment en op de juiste plaats de optimale voorraden hebben (‘replenishment’).
Eén beeld van alle processen
Dynamics geeft je één gecentraliseerd beeld van alle bedrijfsprocessen. Denk aan een 360º beeld van je klanten, waarbij je hun interacties via alle kanalen kunt volgen. Dankzij de geïntegreerde BI-mogelijkheden signaleer je onder meer mogelijkheden om te besparen én kun je dankzij voorspellende, AI-gebaseerde data inspelen op toekomstige behoeftes.
Integraties
Niet alleen overige Dynamics-onderdelen zoals webshops en de fraudemodule zijn gemakkelijk te integreren, maar ook andere componenten van het Microsoft-ecosysteem zoals Teams, Outlook en Office 365. Met Power Platform ontwikkel je gemakkelijk applicaties, workflows en chatbots die onderdeel worden van je ERP- en CRM-platform.
Veelgebruikte ERP- en CRM-software voor retail
Dynamics add-on: LS Retail
Onze retailklanten nemen vaak ook de end-to-end retailsoftware LS Retail af, waar MBS een gecertificeerde partner van is. LS Retail is gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 en brengt financiën (via de ERP van Microsoft), Point of Sale, winkelactiviteiten, supply chain-management, inventaris, e-commerce en klantloyaliteit samen in één enkel platform. Omdat retailers nog maar één oplossing hoeven te gebruiken, wordt LS Retail ook wel Unified Commerce-software genoemd.
Veelgestelde vragen
Wat zijn de voordelen van Microsoft Dynamics 365 implementatie
Hoe lang duurt een implementatietraject voor Dynamics 365?
Wat kost een Microsoft Dynamics-implementatie?
Conclusion MBS als ideale partner voor Dynamics-implementaties
Bekijk hier onze retail artikelen
Advies of meer informatie over Dynamics 365?
Benieuwd naar onze kennis en ervaring in de retail markt?
Neem contact op met Jan-Douwe