Klantportaal ontwikkelen

Digitaliseren, processen stroomlijnen, informatie delen en klanten of leveranciers meer inzichten bieden. Van een betere klantervaring of het voorkomen van terugkerende vragen aan je supportteam tot efficiënter werken, kosten besparen of groei faciliteren. Met een klantportaal zet je een grote stap richting een toekomstbestendige, digitale organisatie. Waarom kies jij voor een klantportaal? Wij helpen je verder, van eerste prototype tot de volledige integratie van je ERP, CRM en andere systemen.

Wij zijn een sterk team, met rijke ervaring in klantportalen
We stellen de juiste vragen en kijken kritisch naar je proces
Samen leggen we de basis voor het succes van jouw klantportaal
We ontwikkelen snel, na twee weken zie je de eerste resultaten al en kunnen we bijsturen
De integratie kracht van Mendix, we slaan een brug tussen je systemen én eindgebruiker
Voor een gebruiksvriendelijk klantportaal, zetten we jouw klant écht centraal

Klantportaal ontwikkelen voor jouw klanten

Een klantportaal is een breed begrip. Vaak heeft het niet alleen functies voor je directe klanten, maar plukken ook leveranciers en eindklanten de vruchten van een goed ontwikkeld klantportaal. Met een klantportaal realiseer je een centrale plek voor klanten. Hier hebben ze toegang tot allerlei informatie, kunnen ze zelf acties uitvoeren, efficiënt contact opnemen met het klantcontactcenter en nieuwe inzichten opdoen.

Wat je doel met een klantportaal ook is, jouw klant staat centraal. Zet de behoefte en voordelen voor klanten voorop, zodat zij ook echt gebruik maken van het klantportaal.

Onze aanpak voor een Mendix klantportaal

De juiste vragen stellen en kritisch kijken naar het proces, dat is onze kracht. Waar heeft jullie klant behoefte aan? Denken we dat of is dat ook echt onderzocht? Zo beheersen we samen de voorruitgang. We beginnen altijd met een reeks workshops, dit is een kritisch onderdeel van ons proces. In deze workshops doorgronden we de klantvraag, het proces van onze klant én het proces om de applicatie te realiseren. We vragen ons eigenlijk af, “Wat is er nodig om dit proces volledig te vatten en de applicatie te bouwen waarmee we het proces verbeteren of digitaliseren.”

Delivery Manager Ruud zegt hierover: “In de workshops leggen we samen de basis voor het succes van de applicatie.” Uit de workshops komt vaak een ander resultaat dan de initiële klantvraag omdat we samen tot andere keuzes, realisaties of prioriteiten zijn gekomen. Zo realiseren we vaak een beter passende, volledigere oplossing voor onze klant.”

Onze cases

Razendsnel een klantportaal realiseren

Snel bouwen, snel bijschakelen

Hoewel we veel aandacht besteden aan de workshops, gaan we ook snel aan de slag. Zo kunnen we al na twee weken de eerste resultaten zien en bijstellen. We beslissen graag op basis van data en tests. Met de klant denken we na over het proces van hun klant en proberen we manieren te vinden om processen te automatiseren, en efficiënter of beter te maken. Maar het gebruik van de app, vertelt pas écht wat we moeten weten. De ervaring leert dat het zien van de applicatie en erdoorheen klikken de beste feedback oplevert. Vaak wordt dan echt duidelijk wat mensen willen. Hoe eerder we dat weten, hoe eerder we kunnen bijschakelen.

Ga het maar proberen, dan ontdekken we wat werkt en waar de eindgebruiker behoefte aan heeft. Wij zijn er om snel bij te schakelen.

Ruud de Gast, Delivery Manager

Integratie klantportaal

Een sluitend proces en goed functionerende app vraagt om de juiste integraties. Van ERP, CRM, en Telematica tot Fleet Management of pricing systemen, wij zorgen voor een naadloze integratie in jouw IT-landschap. Hier benutten we ten volste de kracht van Mendix, wat makkelijk integreert met API’s, webservices, middleware en standaard connectoren. Zo slaan we snel een brug tussen je verschillende systemen én de eindgebruiker.

Een klantportaal doorontwikkelen en moderniseren

Een krachtig klantportaal hoeft niet in één keer compleet te zijn. Wij starten bewust klein, met een solide basis die direct waarde biedt. Vanuit praktijkinzichten, feedback van eindgebruikers en nieuwe wensen binnen jouw organisatie bouwen we stap voor stap verder. Zo blijft het portaal relevant, gebruiksvriendelijk én toekomstbestendig. Op die manier haal je er steeds meer uit, voor je organisatie én je klanten. Het klantportaal groeit als het ware mee met je organisatie.

Sparren over jouw klantportaal?

We gaan graag met je in gesprek over jouw wensen en de mogelijkheden van low-code klantportalen. We denken mee, laten je verschillende voorbeelden zien en hopen je te inspireren.
Nieuws

UX van een gebruiksvriendelijk klantportaal

Veelgestelde vragen over het klantportaal

Wat is een klantportaal?

Een klantportaal is een gepersonaliseerde en beveiligde, online omgeving waarmee je klanten toegang geeft tot informatie. Afhankelijk van de functionaliteit kunnen klanten bijvoorbeeld informatie inzien, wijzigingen doorvoeren, bestellingen plaatsen en contact zoeken.

Wat is het verschil tussen een klantportaal en een intranet?

Een intranet is gericht op de interne organisatie. Het doel is vrijwel altijd: één centraal communicatieplatform om efficiënt interne informatie te delen. Een klantportaal biedt juist een veilige omgeving om efficiënt met klanten te communiceren. Daarnaast heeft een klantportaal vaak extra functionaliteiten, klanten kunnen bijvoorbeeld hun eigen gegevens inzien, bestellingen plaatsen en vragen stellen.

Wat zijn de voordelen van een klantportaal?

De voornaamste voordelen van een klantportaal zijn verhoogde klanttevredenheid door de selfservice en het gemak dat een portaal biedt. Tegelijkertijd kunnen bedrijven efficiënter werken, het gedrag van klanten beter analyseren, de dienstverlening verbeteren en verlaagt het de administratieve last.

Hoelang duurt het om een klantportaal te bouwen?

Dit varieert van enkele weken tot maanden en is afhankelijk van bijvoorbeeld de complexiteit, de gewenste functionaliteiten en benodigde integraties. Met het Mendix low-code platform kunnen we relatief snel een klantportaal realiseren, maar een portaal met bijvoorbeeld real-time data, gepersonaliseerde workflows en verschillende integraties vraagt meer tijd en expertise dan een eenvoudig portaal met minder functionaliteit.

Kan ik bestaande systemen koppelen aan mijn klantportaal?

Zeker! Aan een klantportaal kunnen verschillende andere systemen gekoppeld worden, daar zijn in principe geen grenzen aan. Het koppelen van verschillende systemen biedt juist extra voordelen bijvoorbeeld op het gebied van automatisering, communicatie en efficiëntie.

Wat kost het ontwikkelen van een klantportaal met Mendix?

Dit varieert sterk en is onder andere afhankelijk van het aantal gebruikers, de complexiteit van het klantportaal en de gekozen licenties. Op basis van specificaties en gewenste functionaliteiten maken we een voorstel, dat stemmen we samen af om een zo goed mogelijke inschatting te maken. Je moet in ieder geval rekening houden met kosten voor de ontwikkeling, hosting en licenties.