
Klantportaal ontwikkelen
Digitaliseren, processen stroomlijnen, informatie delen en klanten of leveranciers meer inzichten bieden. Van een betere klantervaring of het voorkomen van terugkerende vragen aan je supportteam tot efficiënter werken, kosten besparen of groei faciliteren. Met een klantportaal zet je een grote stap richting een toekomstbestendige, digitale organisatie. Waarom kies jij voor een klantportaal? Wij helpen je verder, van eerste prototype tot de volledige integratie van je ERP, CRM en andere systemen.
Wij zijn een sterk team, met rijke ervaring in klantportalen
We stellen de juiste vragen en kijken kritisch naar je proces
Samen leggen we de basis voor het succes van jouw klantportaal
We ontwikkelen snel, na twee weken zie je de eerste resultaten al en kunnen we bijsturen
De integratie kracht van Mendix, we slaan een brug tussen je systemen én eindgebruiker
Voor een gebruiksvriendelijk klantportaal, zetten we jouw klant écht centraal
Ga het maar proberen, dan ontdekken we wat werkt en waar de eindgebruiker behoefte aan heeft. Wij zijn er om snel bij te schakelen.
Sparren over jouw klantportaal?
We gaan graag met je in gesprek over jouw wensen en de mogelijkheden van low-code klantportalen. We denken mee, laten je verschillende voorbeelden zien en hopen je te inspireren.

Veelgestelde vragen over het klantportaal
Wat is een klantportaal?
Een klantportaal is een gepersonaliseerde en beveiligde, online omgeving waarmee je klanten toegang geeft tot informatie. Afhankelijk van de functionaliteit kunnen klanten bijvoorbeeld informatie inzien, wijzigingen doorvoeren, bestellingen plaatsen en contact zoeken.
Wat is het verschil tussen een klantportaal en een intranet?
Een intranet is gericht op de interne organisatie. Het doel is vrijwel altijd: één centraal communicatieplatform om efficiënt interne informatie te delen. Een klantportaal biedt juist een veilige omgeving om efficiënt met klanten te communiceren. Daarnaast heeft een klantportaal vaak extra functionaliteiten, klanten kunnen bijvoorbeeld hun eigen gegevens inzien, bestellingen plaatsen en vragen stellen.
Wat zijn de voordelen van een klantportaal?
De voornaamste voordelen van een klantportaal zijn verhoogde klanttevredenheid door de selfservice en het gemak dat een portaal biedt. Tegelijkertijd kunnen bedrijven efficiënter werken, het gedrag van klanten beter analyseren, de dienstverlening verbeteren en verlaagt het de administratieve last.
Hoelang duurt het om een klantportaal te bouwen?
Dit varieert van enkele weken tot maanden en is afhankelijk van bijvoorbeeld de complexiteit, de gewenste functionaliteiten en benodigde integraties. Met het Mendix low-code platform kunnen we relatief snel een klantportaal realiseren, maar een portaal met bijvoorbeeld real-time data, gepersonaliseerde workflows en verschillende integraties vraagt meer tijd en expertise dan een eenvoudig portaal met minder functionaliteit.
Kan ik bestaande systemen koppelen aan mijn klantportaal?
Zeker! Aan een klantportaal kunnen verschillende andere systemen gekoppeld worden, daar zijn in principe geen grenzen aan. Het koppelen van verschillende systemen biedt juist extra voordelen bijvoorbeeld op het gebied van automatisering, communicatie en efficiëntie.
Wat kost het ontwikkelen van een klantportaal met Mendix?
Dit varieert sterk en is onder andere afhankelijk van het aantal gebruikers, de complexiteit van het klantportaal en de gekozen licenties. Op basis van specificaties en gewenste functionaliteiten maken we een voorstel, dat stemmen we samen af om een zo goed mogelijke inschatting te maken. Je moet in ieder geval rekening houden met kosten voor de ontwikkeling, hosting en licenties.


