Aplaza bespaart 2 miljoen uur per jaar met een nieuw platform op basis van Microsoft Azure PaaS
Meer dan 1.300 intermediairkantoren maken er dagelijks gebruik van en op jaarbasis bespaart het platform meer dan 1500 uur per kantoor. Gezamenlijk meer dan 2 miljoen uur per jaar. En dat met één nieuw platform.
Klant
Aplaza
Markt
Financiële dienstverlening
Thema
Cloud application journey
Publicatiedatum
9 december 2021
Binnen de verzekeringswereld koppelt Aplaza softwaresystemen van adviseurs met de extranetten van verzekeraars en serviceproviders waardoor het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden behoren. Aplaza is uitgegroeid tot een platform waarmee dagelijks meer dan 1.300 intermediairkantoren gegevens ophalen bij verzekeraars, serviceproviders en assuradeuren. In 2021 is de 47e aanbieder aangesloten op dit platform, waaronder elf softwareleveranciers. Jaarlijks gaan er bijna 70 miljoen documenten, berichten en transacties over het Aplaza-platform.
Vernieuwen van het platform essentieel voor security en groeiambities
Om deze grote volumes snel en veilig te kunnen blijven afleveren, heeft Aplaza AMIS gevraagd om dit platform volledig te vernieuwen. Door gebruik te maken van Microsoft Cloud en de Azure PaaS Services is in korte tijd en geringe inspanning een nieuw berichtenplatform gerealiseerd dat voldoet aan de hoogste security-eisen, volledig schaalbaar is en optimaal profiteert van door Microsoft “out of the box” beschikbare functionaliteit. Hiermee is Aplaza klaar om haar groeiambities ook de komende jaren met een splinternieuw platform invulling te kunnen geven.
Marco Hendrickx, directeur van Aplaza
Besparing van meer dan 2 miljoen uur per jaar
Het platform van Aplaza realiseert een enorme afname van onnodige handelingen. Door softwaresystemen via dit platform veilig aan elkaar te koppelen vermijden we dat medewerkers niet meer hoeven in te loggen op portalen om documenten te uploaden, gegevens te kopiëren, of over te typen. Hierdoor is de kans om fouten te maken een stuk kleiner. Ook scheelt het veel tijd van medewerkers en versnelt de doorlooptijd. Dat is prettig voor deze kantoren en hun klanten.
Inmiddels maken meer dan 1.300 intermediairkantoren dagelijks gebruik van het platform om gegevens bij verzekeraars, serviceproviders en assuradeuren op te halen. Op jaarbasis bespaart het platform meer dan 1500 uur per kantoor. Gezamenlijk meer dan 2 miljoen uur per jaar!
Andre van Dalen, Directeur AMIS