AMIS Conclusion ontzorgt Feenstra met bedrijfskritisch IT-landschap
Feenstra is de grootste energieserviceorganisatie van Nederland. Met ruim 800.000 aangesloten huishoudens in Nederland leveren ze diepgaande vakkennis met oog voor duurzaamheid. Hiervoor gebruikt Feenstra een compleet systeem dat de backoffice diensten van Feenstra ondersteunt. Een systeem dat AMIS Conclusion samen met Feenstra heeft geoptimaliseerd zodat het 24/7 beschikbaar en betrouwbaar is.
Klant
Feenstra
Markt
Energie & Utilities
Publicatiedatum
22 februari 2022
Feenstra heeft een uitgebreid portfolio van producten en diensten op het gebied van warmte, ventilatie, beveiliging, zonnepanelen en isolatie. In het kort verzorgen ze iedere vraag rondom comfortabel, gezond en veilig wonen. Feenstra voorziet haar klanten niet alleen van installatietechniek, maar zorgt ook dat die techniek goed blijft functioneren, dankzij regelmatig en betrouwbaar onderhoud. In het geval van een storing of reparatie zijn ze snel ter plaatse met één van de ruim 800 gecertificeerde vakmensen.
Compleet systeem dat de backoffice diensten van Feenstra ondersteunt
Alle administratieve processen die horen bij de service dienstverlening van Feenstra worden aangestuurd vanuit de backoffice applicatie SMS die door Feenstra zelf is ontwikkeld. Deze applicatie is één van de kernsystemen van het bedrijf en de afgelopen 20 jaar in eigen beheer doorontwikkeld.
Het systeem verzorgt de registratie van storingen en verzoeken voor onderhoud inclusief periodieke onderhoudsbezoeken. Het ondersteunt de planner bij het samenstellen van een efficiënte route voor de monteurs. En het faciliteert de facturatie van uitgevoerde werkzaamheden. De informatie in de SMS-applicatie is gekoppeld met diverse andere systemen binnen Feenstra zoals het CRM-systeem en de financiële administratie maar ook de webshop en mijnfeenstra.nl waar klanten inzage hebben in het onderhoud. En last but not least, de iPad-app die de monteurs ieder bezoek gebruiken bij hun onderhoud op locatie is direct gekoppeld aan de SMS-applicatie.
Ronald Pieloor
Noodzakelijke vernieuwing voor robuustheid en beschikbaarheid van de backoffice applicaties
De SMS-applicatie bestaat uit een combinatie van Oracle-databases en applicatieservers. De dienstverlening van Feenstra maakt het noodzakelijk dat deze omgeving 24/7 beschikbaar is. De bestaande inrichting van deze componenten voorzag niet in het goed ondersteunen van deze eis qua continuïteit. Ook waren de processen rondom monitoring en beheer niet ingericht om adequaat te reageren op eventuele systeemverstoringen.
Ronald Pieloor, IT-manager Feenstra: “Met de keuze voor AMIS Conclusion hebben we een partij gevonden die zorg kan dragen voor het optimaal functioneren van deze omgevingen, 24/7, waarbij uitval geminimaliseerd is. Het samenwerken met AMIS Conclusion geeft ons veel vertrouwen. Ze ontzorgen ons echt in het beheer van ons kernsysteem. Vooral de kennis van de systemen, de reactietijd en flexibiliteit is voor ons de onderscheidende factor in de dienstverlening van AMIS Conclusion.”
Vereenvoudiging van beheer en onderhoud met een hogere beschikbaarheid
Door het inrichten van de omgevingen conform AMIS Conclusion standaarden is er minder kans op uitval, is Feenstra verzekerd dat er een team van experts waken over dit kernsysteem en dat er snel gehandeld kan worden indien er zich incidenten voordoen. Het applicatie-server gedeelte is zodanig opgezet dat deze geheel geautomatiseerd uitgerold kan worden via Ansible. Dit maakt het uitrollen van de laatste benodigde patches erg makkelijk. Waardoor het onderhoud en beheer een stuk eenvoudiger wordt en kosten worden bespaard.
Meer informatie over deze klantcase?
Neem gerust contact met ons op