
Peilstok in de retailmarkt
Kunnen retailers mee met de marktontwikkelingen of laat IT ze in de steek?

Onderzoek over inflatie, samenwerkingsverbanden en duurzaamheid.
Een succesvolle retailorganisatie gaat op een slimme en strategische manier mee met de veranderingen en uitdagingen van de sector. Denk aan de hoge inflatie van de afgelopen jaren en de groeiende kracht van online verkoopplatformen. Om flexibel en wendbaar te zijn als retailer, moet in ieder geval eerst de basis op orde zijn. Je hebt overzicht, inzicht en rust nodig. Oftewel, goed ingerichte IT-systemen die administratie voor je uit handen nemen en in een oogwenk laten zien wat je wilt en moet weten. Vervolgens is het tijd voor forecasting, efficiëntieslagen én bovenal: innovatie.
Kunnen retailers mee met de marktontwikkelingen of laat IT ze in de steek?
Hoe staat het ervoor met IT-systemen van retailorganisaties? Kunnen zij meebewegen met marktontwikkelingen? Hebben zij de kracht in huis voor snelle tweaks in hun IT-omgeving? Om dat te onderzoeken, ondervroeg onderzoeksbureau MarktEffect in opdracht van Conclusion MBS (mede)beslissers in de retail over drie belangrijke thema’s in de markt: inflatie, samenwerkingsverbanden en duurzaamheid. Benieuwd? Lees snel verder!

Samenwerkingsverbanden

Duurzaamheid

Inflatie
Conclusion MBS staat voor je klaar
Onze consultants zorgen ervoor dat jij overzicht, inzicht en rust verkrijgt, door samen met jou succesvol te transformeren naar Microsoft Dynamics 365. Microsoft Dynamics 365 Business Central is dé basis voor overzicht en realtime inzicht. Combineer dat met LS Retail om grip te krijgen op de complexiteit van je business. De twee oplossingen sluiten naadloos op elkaar aan, waardoor je al je bedrijfsvoering centraal kan beheren zonder integratieproblemen.
Met deze combinatie van oplossingen beschik je over:
- Een robuuste ERP die wordt gehost in de uiterst betrouwbare en veilige Microsoft-cloud;
- Het fundament voor data-driven beslissingen, optimalisaties van samenwerkingen en het verhogen van de productiviteit;
- Alle handvatten voor een soepel lopende retailbusiness;
- Geavanceerde retailfunctionaliteit (zoals POS, loyaliteit, e-commerce en meer).
In gesprek?
Het is van belang dat je als organisatie wendbaar bent, zodat je kunt inspelen op grote, impactvolle marktveranderingen zoals inflatie. Hier is IT nog te vaak de bottleneck in, terwijl je met een goed ingericht systeem veel flexibiliteit kan inregelen en snel kan schakelen. Denk aan slim voorraadbeheer, inkopen op het juiste moment en het maken van prijsberekeningen. Neem contact met ons op, we gaan graag in gesprek.
Over het onderzoek
Dit onderzoek is in opdracht van Conclusion MBS uitgevoerd door MarktEffect onder ruim 250 (mede)beslissers op het gebied van marketing, ICT, inkoop en/of logistiek binnen retailorganisaties.
