COOP

COOP legt basis voor de toekomst case voorbeeld digitalisering in de voedselketen

Klanten van consumer goods worden verwend. De klanten van food-retailers voorop. Plukverse sugarsnaps uit Ghana. Versproducten uit Israël. Roomzachte chardonnays uit Zuid-Afrika. Ruime openingstijden transformeren supermarkten tot je persoonlijke voorraadkast. Ook op de valreep van 21.55 uur kun je er terecht voor je last-minute-inkopen.

Een nacht is kort
De inspanningen achter de schermen kunnen niet worden onderschat. Met name door de steeds ruimere openingstijden is de nacht te kort om processen voor forecasting en replenishment af te ronden. Met andere woorden: een superklant-beleving enerzijds betekent een toenemend afbreukrisico voor het primaire proces binnen de organisatie anderzijds.

 

Naar realtime data-inzicht
Om te zorgen dat groei, innovatie en slagkracht toch de ruimte krijgen, besloot supermarkt Coop tot een complete migratie naar SAP HANA-database-technologie en de implementatie van SAP Customer Activity Repository (CAR). Conclusion-label myBrand voerde de migratie uit. SAP HANA biedt de snellere in-memory technologie die snelheid wint. SAP CAR biedt daarbij een integrale en centrale oplossing voor het realtime verzamelen en verwerken van alle verkopen en voorraadmutaties.

 

 

Toen en Nu
• Voorraadwaarde bepalen van 11 minuten naar 4 seconden.
• Afhandelen winkel-bestellingen van 4 uur naar 2 uur.
• Bestelvoorstel aanmaken van 1500 seconden naar 800 seconden.
• Goedkeuring automatisch bestellen van 150 seconden naar 20 seconden.
• Dagvoorraadartikeloverzicht (1 winkel) van 22 seconden naar 1 seconde.
• Artikelinventarisatie- overzicht (1 winkel) van 310 seconden naar 1 seconde.

Seger Theuns
Een ding is zeker.
Er kan meer dan je denkt.
Bel Seger Theuns +31 (0)162 57 1535