Gezelligheid op kantoor
Ook bij Furore intern zoekt Sara graag de afwisseling op. Als startend accountmanager regelt ze leuke opdrachten voor haar collega’s, en toen ze een paar jaar geleden in de feestcommissie zat, zorgde ze daarnaast ook nog voor een flinke portie gezelligheid.
Sociale samenhang is belangrijk voor Furore. ‘Voor corona zaten we veel meer bij de klant, en vaak was de vrijdag dan een soort terugkomdag,’ vertelt Sara. ‘De meeste collega’s probeerden op vrijdag op kantoor te zijn, en dat voelde dan echt als een feestelijke dag. Gelukkig zijn de maatregelen sinds kort weer versoepeld en kunnen we al die gemiste terugkomdagen gauw inhalen. We zijn in de tussentijd ook verhuisd, dus dat maakt het extra leuk om ernaartoe te gaan.’
Tijd voor eigen projecten
Wat Sara fijn vindt aan Furore, is de aandacht voor balans: niemand verwacht dat collega’s na zes uur ’s avonds hun telefoon nog opnemen. ‘En er wordt ook bewust tijd gemaakt voor eigen projecten,’ vult Sara aan. ‘Als je iets ziet wat beter kan, mag je daar gewoon mee aan de slag. Eigen initiatieven worden gewaardeerd.’
Dat Furorianen zo worden gestimuleerd om initiatief te nemen, komt voort uit de vooruitstrevende bedrijfscultuur en -mentaliteit. ‘Doorontwikkeling, nieuwsgierigheid en mondigheid zijn bij Furore belangrijk. Vastgeroest zitten in hetzelfde taakje past daar niet zo goed bij. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op die tendens, maar ambitie en assertiviteit zijn wel welkome eigenschappen. Niet in de laatste plaats omdat dat ook belangrijke consultancyvaardigheden zijn.’
Leiderschapsambities
Voorlopig zit Sara goed op haar plek bij Tergooi. Maar zoals het een echte Furoriaan betaamt, denkt ze al wel na over haar volgende stap. ‘Ik heb eerder een autorisatieproject geleid, en dat is me goed bevallen. Ik vond het fijn om de touwtjes in handen te hebben, en ook toen was de afwisseling weer groot: beleid, inrichting, testen, live gaan, communicatie, mensen… Die combi vind ik fantastisch.’
Omdat de projectleiding naar meer smaakte, heeft Sara nu intern de ambitie uitgesproken om zich op dat vlak verder te willen ontwikkelen. ‘Als er zich nu een opdracht aandient in die lijn, dan weten de accountmanagers dat ik interesse heb. Dat is het leuke aan Furore: er wordt echt rekening gehouden met waar je naartoe wilt.’