Zelfs na 10 jaar blijft elk project grensverleggend
Twee keer knipperen en Aaron Meijer is alweer een decennium in dienst bij Bright Alley. Althans, zo voelt het voor hem. Bij dit dochterbedrijf van Conclusion werkt hij als interaction designer. Hier voert hij het ene na het andere digitale leeroplossingsproject uit. Met trots! Want elk project is hier letterlijk net even anders.
27 september 2021 | Blog | Door: Werken bij Conclusion
Deel
Meer dan een interaction designer
“Leeroplossingen creëren voor de klant met een specifiek doel. En dat met de ideale balans tussen didactiek, design en techniek. Daar werd ik vanaf dag 1 al volledig door geïnspireerd toen ik als stagiair binnenkwam. Vanuit een vraagstuk bedenken we concepten en die brengen we vervolgens tot leven. Ik ben bij veel stappen betrokken. Zo is mijn werk veel breder dan mijn functienaam als interaction designer. Ons team bestaat uit 4 collega’s die allemaal extra specialisaties hebben.”
“De ene keer maak ik animaties, even later ontwikkel ik een audiovoorstel. Ik krijg het vertrouwen om te doen waar ik in uitblink.”
Elk project is van betekenis
“Door de jaren heen heb ik ontelbare bedrijven leren kennen. Je bevindt je continu in verschillende werelden en dat maakt mijn werk extra interessant. Sommige projecten raken je diep in het hart. Zo voerden we het project Child Helpline International uit. Hier maakten we een leermodule om de medewerkers te trainen voor de telefoongesprekken met kinderen. Denk aan echte (heftige) situaties waar kinderen zich in bevinden en hoe je daar het best op kan reageren. Toen ik met dit script bezig was, moest ik dat vanuit een heel ander perspectief schrijven. Dat was soms best confronterend. Tegelijkertijd ben ik blij dat ik betrokken ben bij dit soort projecten, want je draagt bij aan iets groters vanuit je eigen vakgebied.”
Nieuwe invalshoeken creëren
“Naast projecten met maatschappelijke impact, werk ik ook regelmatig aan projecten die extra leuk zijn om te doen. Zo kregen we een opdracht om mensen uit te dagen om bepaalde situaties op een andere manier te bekijken. Wat we daar uiteindelijk voor hebben gecreëerd? Een VR-game waar we (bijna letterlijk) in iemands hoofd konden kruipen. Het zit zo: de persoon kwam via een VR-bril in een ruimteschip terecht en kreeg vervolgens allerlei dilemma’s voorgeschoteld. Ondertussen werden de beslissingen via een social mediakanaal gedeeld, waar ook weer andere meningen werden verteld. Dit project heb ik samen met 4 collega’s opgepakt. Van het bedenken van een concept tot het creëren van interfaces, de 3D-omgeving, audio en natuurlijk het script. Als ik er nu op terugkijk, kan ik zeker zeggen dat ik trots ben op het eindresultaat.”
Klanten blijven verrassen
“Alle opdrachten verschillen van elkaar. En ondertussen zijn alle technieken continu in ontwikkeling. Je komt met zoveel klanten in contact en de oplossing op hun vraagstuk is telkens anders. Aan ons de taak om klanten te blijven verrassen met innovatieve ideeën. Je doet op die manier zoveel kennis op uit allerlei vakgebieden en leert van de diverse doelgroepen. Tegelijkertijd combineren we hier alle kennis van onderwijskundigen, vormgevers en techneuten om toffe producten te realiseren. En daar ben ik trots op.”