Child Helpline International | Bright Alley helpt bij bescherming van kinderen online
Kinderen over de hele wereld zijn steeds meer online. Hulpverleners van kinderhulplijnen moeten daarom goed op de hoogte zijn van de risico’s waaraan kinderen blootstaan. Zij moeten bij kinderen kunnen herkennen of zij last hebben van cyberpesten, online seksueel misbruik en wat we noemen ‘inappropriate content’.
Klant
Child Helpline International
Markt
Overheid, Openbare Veiligheid & Non-profit
Thema
Informatiebeveiliging: Start bij medewerkers
Publicatiedatum
20 april 2020
Voor Child Helpline International, een wereldwijd netwerk van hulplijnen voor kinderen en jongeren, ontwikkelden wij een online module over het herkennen van specifieke problemen die kinderen kunnen ervaren als zij online zijn. Met deze module dragen wij bij aan het beschermen van kinderen door ze veilig te laten internetten.
Samen met CHI realiseerden we een module in vier hoofdstukken, waarin medewerkers van hulplijnen op een actieve manier met realistische casussen aan de slag gaan. Met gebruik van voice-overs van kinderen wordt de werkelijkheid zo goed mogelijk nagebootst. In plaats van de leerinhoud per onderwerp aan te bieden, kozen we voor het mengen van de onderwerpen. Dit maakt het leerpad realistischer.
We installeerden ook het LMS Moodle bij Child Helpline International, waardoor de organisatie op verschillende manieren inzicht krijgt in het gebruik van de module door de doelgroep. De e-learning wordt goed ontvangen bij hulpverleners over de hele wereld. Zie ook: www.childhelplineinternational.org .
Benieuwd hoe u een online leermodule kunt inzetten in uw organisatie?
Neem even contact op.