Hoge duurzaamheid score Conclusion in MT500
Het samenhangend ecosysteem van Conclusion behaalt dit jaar een hoge score in de categorie Duurzaamheid van de MT500 editie 2021. Voor de redactie van MT500 aanleiding om in gesprek te gaan met Engbert Verkoren, CEO Conclusion. Lees hieronder een samenvatting van het interview (publicatie: 24 juni 2021).
24 juni 2021 | Nieuws | Door: Conclusion
Deel
Duurzaamheid één van de kernwaardes binnen Conclusion
''Conclusion behaalt dit jaar een hoge score in de categorie Duurzaamheid van de MT500. Daar zijn we heel trots op, want duurzaamheid is vanaf het begin één van de kernwaardes binnen Conclusion”, zegt Engbert Verkoren.
Anders Reizen-alliantie
“We zijn bijvoorbeeld een van de oprichters van de Anders Reizen-alliantie, een organisatie die duurzame mobiliteit stimuleert. Daarnaast hebben we zeven jaar geleden binnen Conclusion een zelfgebouwde app geïntroduceerd om de uitstoot van ons wagenpark te verminderen door zuinig rijden te belonen. Vanuit die duurzame mindset is het niet verwonderlijk dat we veel opdrachten voor het openbaar vervoer doen: dat vinden we een maatschappelijk relevante sector die we graag ondersteunen. De gedachte achter onze duurzaamheidsinspanning is even eenvoudig als onontkoombaar: we zijn in de toekomst alleen relevant als er nog een leefbare wereld om ons heen bestaat.”
Autoriteit op samenhang
Conclusion opereert als bruggenbouwer tussen strategie, business en technologie. Het bedrijf onderscheidt zich door een ecosysteem van 26 expertbedrijven op het vlak van businesstransformatie en IT-services. In partnerschap met klanten biedt Conclusion samenhangende oplossingen voor complexe uitdagingen.
Conclusion staat al bijna 25 jaar bekend als een groep van sterke bedrijven die ieder op hun eigen vakgebied een autoriteit zijn met een top 3-marktpositie”, vertelt CEO Engbert Verkoren. “De slag die we nu aan het maken zijn, is dat we ook een autoriteit willen zijn op het gebied van samenhang, oftewel het succesvol toepassen van de juiste combinatie van benodigde competenties. Hiermee spelen we in op de vele mogelijkheden die technologie biedt, maar ook op de hogere eisen die de business stelt. Iedere organisatie moet zichzelf continu opnieuw uitvinden om relevant te blijven. Dat geldt voor onze klanten, maar ook voor ons.”
Digitalisering
“Voor een succesvolle digitale strategie is een diepgaand begrip nodig van de vragen en ambities van een organisatie”, zegt Verkoren. “Op basis van ervaring en expertise hebben we het TWO-model ontwikkeld. Dit staat voor technologie, werkwijze en organisatie: drie aspecten die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn als je écht resultaat wilt boeken bij digitalisering. Via het TWO-model gaan we samen met de klant op zoek naar de beste oplossing en de route daarnaartoe. IT en data staan hierbij centraal, maar zijn niet de enige factoren. We helpen klanten bijvoorbeeld ook met het noodzakelijke changemanagement. Uiteindelijk levert onze aanpak een oplossing op die het nieuwe businessmodel ondersteunt en in het bestaande IT-landschap wordt geïntegreerd, zodat onze klanten het maximale uit hun data halen. We helpen klanten het nieuwe systeem te onderhouden en aan te passen bij veranderingen in het businessmodel. Zo blijven onze klanten wendbaar, onderscheidend en toekomstbestendig.”
Lees het MT500-artikel en scan de QR code
Conclusion Cares
Lees meer over duurzaamheid, MVO ambities en ons MVO-beleid