5 jaar Conclusion Mission Critical! Waar het allemaal mee begon..

We bestaan 5 jaar! Een mooi moment om stil te staan bij de afgelopen jaren en wat we gezamenlijk bereikt hebben.

19 mei 2022   |   Nieuws   |   Door: Marc de Beer

Deel

Conclusion Mission Critical 5 jaar jubileum

In 2017 ontstond Conclusion Mission Critical uit verschillende bedrijven binnen het ecosysteem van Conclusion. Deze bedrijven voerden elk werk uit voor de Nederlandse Spoorwegen (NS) binnen de hoogbeschikbare ketens. Per 2017 zijn deze werkzaamheden samengevoegd onder Conclusion Mission Critical en beheren we vanaf die dag met 56 medewerkers de hoogbeschikbare ketens van de NS en een aantal ProRail applicaties (besturing, bijsturing en reisinformatiesystemen).

Start Conclusion Mission Critical

De ‘start’ van Conclusion Mission Critical ligt eigenlijk nog wat verder in het verleden. In juni 2011 begon ik bij Conclusion Future Infrastructure Technologies (nu Conclusion Enablement), en had daar in mijn 1e jaar gesprekken met NS over het draaien van het Actuele Reisinformatie systeem in onze datacenters. Dit was het begin van het eerste echte kritische systeem dat we gingen beheren, waaruit uiteindelijk Conclusion Mission Critical ontstond.

Kritisch, omdat dit systeem in het hart van de maatschappij staat en direct impact heeft als het niet werkt. Dat is meteen ook de drive van alle Conclusion Mission Critical medewerkers; kritische IT in het hart van de maatschappij 24/7 laten draaien. Deze dienstverlening smaakte naar meer!

Nieuwe klanten

En toen ging het snel. We deden in 2017 mee aan het outsourcingstraject van Royal FloraHolland voor hun transformatie naar de cloud en wonnen! Begin 2018 wonnen we onze eerste aanbesteding van Eneco, waarbij we het Operationele Technologie landschap binnen 4 maanden opnieuw moesten opbouwen in onze eigen datacenters en daarnaast ook het technisch applicatiebeheer en regie mochten verzorgen. Een enorm uitdagend traject dat we succesvol hebben voltooid door de tomeloze inzet van alle betrokkenen.

In 2019 startten we voor Ennatuurlijk met een Proof of Concept voor het implementeren en beheren van de infrastructuur en applicatie waarmee zij de Operationele Technologie besturen en bewaken. Na dit traject samen met diversie partners succesvol afgerond te hebben, mochten we het beheer van deze OT-omgeving en de ketenregie over de partners definitief voor onze rekening nemen.

Na de succesvolle migratie en in beheer name van de Operationele Technologie klopte Eneco eind 2019 opnieuw bij ons aan. Ditmaal voor het transformeren en beheren van de Eneco Energy Trade omgeving, het hart van Eneco. Een uitdaging van formaat, mede door het opdoemen van corona halverwege het traject. In oktober 2020 migreerden we de complete Trade omgeving in één weekend naar onze datacenters en met succes! Geen van de gebruikers heeft iets gemerkt van de transitie, een groter compliment dan dat kun je niet krijgen.

Een mooie groei

In de afgelopen jaren hebben we nog veel meer klanten mogen bedienen en voor velen leveren we deze diensten nog steeds. Van diverse consortiums van windparken tot kritische diensten in de industriële sector. En we zijn nog lang niet klaar!

In 5 jaar tijd zijn we gegroeid van een bedrijf met 2 klanten en 56 medewerkers naar 12 klanten en 180 medewerkers. Een mooie groei, dat uiteraard ook de nodige uitdagingen met zich meebrengt.

Hoe blijf je het continu beter doen? Hoe blijven we relevant voor onze klanten en medewerkers? Hoe zorg je dat alles goed geborgd blijft in een continu groeiende organisatie? Hoe behoud je de fijne bedrijfscultuur in tijde van corona, en daarna? Allemaal vraagstukken die de afgelopen tijd de revue gepasseerd zijn en waar we nog dagelijks met z’n allen keihard aan werken.

Work hard, play hard

Naast het harde werken is het credo voor onze medewerkers alle jaren hetzelfde gebleven; work hard, play hard! Hard werken moet afgewisseld worden met genoeg ontspanning en humor, om er zo met z’n allen continu voor te kunnen gaan. BBQ battles, familiedagen, karten, movie nights, pub quizen, personeelsweekenden en noem maar op! Met als hoogtepunt dit jaar ons personeelsweekend in Parijs.

De cirkel is rond

Nu in 2022 is het eerste systeem waar het voor ons ooit mee begon ten aanzien van de actuele reisinformatie uitgezet en vervangen door nieuwe, modernere applicaties. De cirkel is rond voor dit systeem, maar zeker niet voor ons als Conclusion Mission Critical. Wij blijven onze diensten leveren aan o.a. NS, ondersteunen onze klanten en zoeken continu naar nieuwe uitdagingen in de markt waar wij onze waarde kunnen toevoegen.

Alle medewerkers die ooit bij Conclusion Mission Critical hebben gewerkt of nog werken hebben haar of zijn steentje bijgedragen aan de organisatie tot waar het vandaag de dag is uitgegroeid. Een organisatie die mooie klanten met mooie diensten mag bedienen in het hart van de maatschappij. En daar zijn we dankbaar voor! We hopen dit nog vele jaren te mogen blijven doen, en ik hoop daar ook nog lang mijn steentje aan te kunnen bijdragen!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Marc de Beer

Marc de Beer

Directeur
mdbeer@conclusion.nl