Een dag bij de klant
Toch is Marlon nog steeds nieuwsgierig naar de klantkant van haar werk. “Als ik een dag zou mogen ruilen met iemand, dan is het zeker met een consultant”, vertelt ze. “Ik werk vooral intern en heb weinig klantcontact. Consultants zitten juist met de klant aan tafel. Zij bouwen samen met hen aan IT-oplossingen en -implementaties en zien hoe een eerste workshop over huidige processen en requirements uiteindelijk tot een go-live komt. Dat lijkt me waardevol en interessant om mee te maken.”
Nooit uitgeleerd
De leergierigheid is Marlon na vijftien jaar dan ook nog niet verloren. “Je zou denken dat je ondertussen alles wel gezien hebt. Maar het is onwijs leuk om te merken dat ik nog steeds nieuwe dingen leer. Zo hebben we over de jaren heen verschillende processen en systemen gehad, waar ik niet alleen een weg in moest vinden, maar het ook slimmer moest inrichten. Bij een eerdere overstap naar een nieuwe planningstool was ik bijvoorbeeld betrokken bij het testen en finetunen van het systeem. Zodat alles goed staat vóórdat collega’s ermee gaan werken.”
Om nog meer uit de planning te halen, staat er binnenkort een training over rapportages op de planning. “Uren, planning, de inzet van collega’s – voeg het slim bij elkaar en je hebt een sterke forecast”, zegt Marlon. “Dat is voor ons bedrijf essentieel om te kunnen inschatten of we over twee maanden nog ruimte hebben voor extra projecten. Daar ga ik me verder in verdiepen. Zo zie je maar: je bent nooit uitgeleerd.”