Employer Value Proposition – welke (voor)waarden heb je te bieden?

Als marketeer weet ik dat je geen beloftes moet doen die mijlenver afliggen van je bedrijfsidentiteit. Want dat levert alleen maar teleurgestelde klanten op. Dat is hetzelfde bij recruitmentmarketing: je gaat kandidaten geen gouden bergen beloven als je die niet in huis hebt. Maar wat beloof je dan wel? Wat maakt jou aantrekkelijk als werkgever en waarom werken mensen bij je? En misschien nog wel het meest belangrijk: waarom blijven ze bij je?

4 april 2022   |   Blog   |   Door: Eric Smulders

Deel

Eric Smulders, Marketing Manager Conclusion MBS

EVP vormt de basis

De antwoorden daarop vormen samen je Employer Value Proposition – je EVP. Een mix aan onderscheidende bedrijfskenmerken, arbeidsvoorwaarden en ook meer ongrijpbare zaken als de sfeer op de werkvloer. En dat maakt het tot een lastig begrip. In mijn vorige blog kondigde ik al aan dat ik over dit onderwerp zou gaan bloggen. Want het mag dan een lastig begrip zijn, het vormt wel de basis van je employer branding – en dus van je recruitmentmarketing.