Werken bij Furore volgens Roy van den Broek: ‘Het risico op verveling is hier erg klein’

Implementatieconsultant Roy van den Broek werkt inmiddels twee jaar bij Furore en vindt in zijn werk precies waar hij als pas afgestudeerde zorg-ICT’er naar op zoek was: uitdaging en urgentie.

6 oktober 2022   |   Nieuws   |   Door: Furore Conclusion

Deel

Foto van Roy van den Broek

‘Na de havo ben ik de opleiding Gezondheidszorgtechnologie gaan doen. Dat is een brede opleiding die varieert van gehandicapten- tot ouderenzorg. Tijdens mijn stage op de afdeling medische technologie van het Bravis-ziekenhuis merkte ik dat het ziekenhuis als werkomgeving het beste bij mij past. Niet alleen omdat er veel complexe processen in het ziekenhuis zitten, maar vooral omdat projecten daar meer uitdaging en urgentie hebben. Dingen móéten soms echt.’

Snelheid en efficiëntie 

‘Op dit moment doe ik een opdracht op het gebied van radiotherapie in het Haaglanden Medisch Centrum, waarbij het mijn taak is om de workflow in het elektronisch patiëntendossier (EPD) te implementeren. Dat klinkt misschien wat technisch, maar het heeft precies de urgentie die ik net noemde, omdat het werkproces zo optimaal mogelijk ondersteund moet worden door het EPD. Vaak moet een patiënt immers zo snel mogelijk beginnen aan een bestralingsreeks; snelheid en efficiëntie kunnen in zo’n traject leven of dood betekenen. Dat brengt druk met zich mee, want wat als de software niet goed werkt en iemand een week te laat wordt bestraald? Maar die druk geeft mij juist de motivatie om mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren. Net als de druk die de livegang-deadline met zich meebrengt.’

De druk geeft mij juist de motivatie om mijn werk zo goed mogelijk uit te voeren.

Roy van den Broek, Implementatieconsultant
Geen automatische piloot 

‘Na mijn afstuderen heb ik natuurlijk weleens overwogen om in een ziekenhuis te gaan werken, maar ik zou de afwisseling te veel missen. Dat vind ik denk ik het leukste aan Furore: je start met een project, vaak vrij complex, en als de klus geklaard is, ga je niet terug naar je oude werkzaamheden, maar mag je aan de slag met een volgende uitdaging. Het risico op verveling is daardoor erg klein, en als je op een gegeven moment toch merkt dat je op de automatische piloot werkt, kun je dat aangeven en gaat Furore op zoek naar een oplossing.’ 

Waardegedreven zorg

‘Die oplossing kwam er bij het Erasmus MC, achteraf een van mijn mooiste opdrachten. Ik zat daar in het team waardegedreven zorg, en samen met een andere ICT’er en een aantal mensen van de afdeling Kwaliteit en Patiëntzorg zorgde ik ervoor dat patiënten vragenlijsten konden invullen in het patiëntportaal. Daardoor konden ze thuis alvast nadenken over vragen als: wat is belangrijk voor mij? En hoe voel ik me eigenlijk? Als ze dan naar hun afspraak kwamen, kon de zorgverlener in het dashboard precies zien hoe het ging en veel gerichtere vragen stellen. En als je in je vertrouwde omgeving al dingen hebt ingevuld, wordt het makkelijker om het erover te hebben met een arts. Ik vond het heel bijzonder om als team de zorg zo meer af te stemmen op de individuele patiënt, en daarmee de zorg te helpen verbeteren. En achteraf werden er ook nog artikelen over het project geschreven. Dat gaf me extra veel voldoening.’

Blijven leren

‘Hoe langer ik bij Furore werk, hoe meer ik bij een ziekenhuis wordt verwelkomd als expert. Daar hou ik wel van, om met de antwoorden te kunnen komen, en dat aspect groeit met elke opdracht. Tegelijkertijd vind ik het fijn dat je bij Furore niet gebonden bent aan de functietitel waarmee je binnenkomt. Ik vind het belangrijk om te blijven leren, en dat kan hier heel goed. En wat ik ook mooi vind, is dat ik via Furore echt iets bijdraag aan de zorg in Nederland – dat de zorg door ons werk echt beter wordt. Niet alleen op papier, maar ook in de beleving van de patiënt.’ 

Groeien in de Zorg ICT

Wil jij de zorg in Nederland ook verbeteren met je IT-skills? Neem dan eens een kijkje op onze vacaturepagina. We zijn altijd op zoek naar nieuwsgierige mensen die dingen nét even anders doen.

Tom Rooseboom, junior recruiter bij Furore

Tom Rooseboom

Recruiter
t.rooseboom@furore.com