Haaglanden MC pakt doorontwikkeling HiX grondig aan

Na de fusie tussen MC Haaglanden en Bronovo koos Haaglanden Medisch Centrum ChipSoft HiX als centraal EPD. Na anderhalf jaar werken aan de implementatie is het tijd voor de volgende stap: wensen en wijzigingen uit de organisatie doorvoeren in HiX. Hierbij gaat HMC niet over één nacht ijs. 

Klant

Haaglanden MC

D&A medical group | HMC

Markt

Zorg

Publicatiedatum

6 november 2020

Facade Haaglanden MC

Na de fusie tussen MC Haaglanden en Bronovo koos Haaglanden Medisch Centrum ChipSoft HiX als centraal EPD. Na anderhalf jaar werken aan de implementatie is het tijd voor de volgende stap: wensen en wijzigingen uit de organisatie doorvoeren in HiX. Hierbij gaat HMC niet over één nacht ijs. “Dat kan ook niet”, stelt Sebastiaan Vink, afdelingsmanager functioneel beheer en de informatie-analistenpool van het HMC. “We hebben maar liefst 300 wensen vanuit de organisatie in kaart gebracht. Qua tijd en budget is het onmogelijk om deze allemaal in te willigen. Erg belangrijk dus om te prioriteren.”

Om het geheel in goede banen te leiden is een portfoliomanager HiX aangesteld. De wensen die hij verzamelde in de organisatie waren zeer divers. Van het opstellen van een slaapcentrum-dossier en de opzet van een portaal voor het Universitair Kankercentrum Leiden-Den Haag tot aan eisen vanuit nieuwe wet- en regelgeving. Uiteindelijk is uit de 300 wensen een top 80 samengesteld. Voor elke wens werd antwoord gezocht op de vraag ‘Welke wensen kunnen we via wijzigingen in de operatie doorvoeren en voor welke zijn veranderingen in HiX nodig?’ Om dit te bepalen, heeft HMC diverse consultants van Furore Conclusion gevraagd om mee te denken.

Furore Conclusion is ook betrokken bij een parallel lopend autorisatieproject. Eerst is in kaart gebracht wat de verschillende functies in het ziekenhuis nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Op basis daarvan zijn zo’n honderd verschillende rollen beschreven en is bepaald welke autorisaties die rollen moeten hebben.

Om de kennis van alle beheerders uit te breiden, heeft Furore Conclusion de opdracht gekregen om diverse workshops te geven. “In de beheerfase is het essentieel om de wijzigingen goed te testen”, zegt Vink. “We hebben Furore Conclusion gevraagd om ons ook hierbij te helpen.”

Digitale transformatie brengt waarde die de zorg verdient. Met oog voor de patiënt en de zorgprofessional.

Conclusion in de zorg

De zorg is één van de markten waar we met het Conclusion ecosysteem écht impact maken. Ben je benieuwd naar onze gezamenlijke dienstverlening in de zorg?

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op met Yvonne Goorman

Furore directeur Yvonne Goorman

Yvonne Goorman

info@furore.com