Solution Discovery

Om medewerkers in beweging te krijgen is het belangrijk om goed na te denken over het design van de oplossing. Dan hebben we het niet alleen over het visuele design, maar over het algehele creatieve plan: Wie krijgt welke boodschap op welke manier?

6 april 2018   |   Nieuws   |   Door: Bright Alley I Conclusion

Deel

tim gouw 69753 unsplash 112007186665

Jullie hebben in 4 weken een overtuigende demo neergezet als oplossing voor een probleem waar wij al twee jaar intern mee bezig zijn

-

Het afgelopen jaar bedachten wij in co-creatie met onze klanten onverwachte oplossingen in Solution Discovery Sprints. In deze sessies zetten we Creative Thinking in om samen tot concrete en gedragen oplossingen te komen. Vervolgens maken we van deze oplossingen een Proof of Concept die in de praktijk getest en bijgesteld wordt. Op deze manier komen we snel tot goede resultaten. 

Zo bedachten we samen met onze klanten:

  • een Escape Room om (de reden achter) de Code of Business Conduct regels te begrijpen;
  • een fysieke Dialogue Box als hulp om het gesprek over Work Life Balance te voeren in een team;
  • een Heatmap om realtime te zien op welke plekken in de organisatie mensen goed in hun vel zitten;

Een Solution Discovery is voor ons steeds vaker dé manier om snel de juiste focus te krijgen bij een vraag rondom Employee Performance.