Interview met Leonie Kooiker - Van uitvoerder naar vertrouwd adviseur

Als lead projectmanager bij Bright Alley begrijpt Leonie Kooiker maar al te goed dat projectmanagement meer omvat dan enkel de uitvoering van het project. We interviewden haar over de rol van projectmanagement, de verschuiving van uitvoerder naar vertrouwde adviseur en de Trusted Advisor game die de projectmanagers onlangs speelden.

25 juni 2025   |   Nieuws   |   Door: Bright Alley I Conclusion

Deel

Leonie werkt geconcentreerd achter haar laptop

Strategisch gesprekspartner

Leonie is al bijna 10 jaar projectmanager bij Bright Alley, door al haar ervaring heeft ze een duidelijke mening over wat projectmanagement wel en vooral ook niet moet zijn: "Als projectmanagers willen we méér zijn dan alleen uitvoerders van opdrachten. We streven ernaar om de vertrouwde gesprekspartner van onze klanten te zijn; iemand die écht luistert, meedenkt op strategisch niveau en helpt om de daadwerkelijke vraag achter de vraag te ontdekken."

Trusted Advisor Game

Recentelijk hebben de projectmanagers van Bright Alley deelgenomen aan de Trusted Advisor Game, georganiseerd door ons zusterbedrijf Conclusion Consulting. Leonie vertelt enthousiast over deze ervaring: "Tijdens de game doken we in herkenbare klantcasussen en leerden we hoe je het vertrouwen van je klant wint en behoudt. We onderzochten hoe je voorkomt dat je in de ‘operationele valkuil’ stapt, en oefenden met technieken als NIVEA (niet invullen voor een ander) om beter aan te sluiten bij wat de klant écht nodig heeft."

Inspiratie en toepassing

De inzichten uit de game hebben een blijvende indruk achtergelaten. "Het resultaat? Meer bewustzijn, meer vertrouwen, en een flinke dosis inspiratie om onze rol als Trusted Advisor verder te versterken," aldus Leonie. Ze benadrukt dat deze aanpak niet alleen de klantrelatie versterkt, maar ook bijdraagt aan persoonlijke groei en teamontwikkeling.

Net dat stapje extra

Met deze filosofie en aanpak bewijst Bright Alley dat projectmanagement niet alleen over het behalen van doelen gaat, maar ook over het opbouwen van duurzame en vertrouwde klantrelaties.