We bellen... met Daniël

Deze week is één van de klanten van consultant Daniël live gegaan met AFAS. Voor de klant is het een spannende week. Daniël vertelt hoe het gaat en wat deze week zijn rol als floorwalker inhoudt.

5 januari 2022   |   Nieuws   |   Door: Daniël Graft en Anne Miessen

Deel

Floorwalker Daniël

AFAS experts op locatie

Hoi Daniel! Waar ben jij?
"Ik heb net sushi gegeten en ben nu in Schiedam op mijn hotelkamer. Sinds maandag ben ik op locatie om te ondersteunen. Ik blijf drie dagen, maar ik woon niet in de buurt van Schiedam, dus verblijf ik twee nachten in een hotel."

Hoe was je dag?
"Ik vind het erg leuk om op locatie te zijn. De livegang gaat goed. Technisch gezien was de livegang maandag een *big bang*. Maar de meeste medewerkers gaan het verschil pas merken als ze bijvoorbeeld hun loonstrook gaan bekijken, verlof aanvragen of een declaratie indienen. Dat doen niet alle 4500 medewerkers tegelijk. In de organisatie gaat de livegang geleidelijk. Nu werken het HR servicecenter en de teamleiders van de organisatie als eerste met het nieuwe systeem."

Wat heb je vandaag gedaan?
"Ik sta paraat op de IT-afdeling om de key-users te ondersteunen. De key-users zijn de medewerkers van het HR servicecenter en enkele teamleiders die betrokken zijn geweest bij de implementatie. Zij beantwoorden de vragen die de andere teamleiders stellen over het nieuwe systeem. Als de key-users er niet uitkomen, dan spring ik bij. Zij kunnen hier bij mij binnenlopen, mij bellen of deelnemen aan de koffiehoek - dat is een online meeting waarin ik een uur lang beschikbaar ben voor vragen."

Wat voor vragen heb je zoals gekregen?
"Vooral gebruikersvragen en kleine wijzigingsverzoeken. Een gebruikersvraag is zoiets als 'Bij welke afdeling ligt de declaratie-aanvraag van een medewerker nu?' of 'Waar vind ik het dossier van medewerker X?'. En een klein wijzigingsverzoek gaat vaak om het toevoegen van een veld aan een weergave of een tekstuele aanpassing op InSite."

En hierna?
"Morgen komt mijn collega Joffany meelopen. Donderdag en vrijdag neemt hij het floorwalken over. Na deze week zijn er nog twee weken floorwalkers. Daarna zijn we niet meer op de werkplek. We staan dan natuurlijk nog steeds klaar voor de key-users, maar niet meer op de werkvloer. Zij hebben een beheercontract met ons, dus zij kunnen ons servicecenter altijd om hulp vragen. Daar zit ik ook, we beantwoorden de vragen op afstand."

Hoe was het om floorwalker te zijn?
"Ik vind het heel erg leuk! Ik zou het bij de volgende implementatie weer willen doen. Ik merk dat de klant het ook fijn vindt dat ik er ben. De key-users kunnen mij makkelijk bereiken en weten mij goed te vinden. Als het vanuit een afdeling stil blijft, dan bel ik ze zelf op om te vragen hoe het gaat. Het is goed om te horen hoe het ze vergaat en waar de medewerkers tegenaan lopen bij het gebruik van AFAS. Daar kunnen wij weer op inspelen in het applicatiebeheer. Bijvoorbeeld door informatie toe te voegen of door een kleine aanpassing te doen in een proces."

Dankje voor het belletje en nog veel succes met de livegang!
Bedankt, fijne avond!

Videobellen
> houdoe!

Meer over floorwalking

Goede implementatie door Conclusion AFAS Solutions

Een goede implementatie

AFAS voert de implementatie uit. Wij zorgen ervoor dat de inrichting van de software bij jullie past en dat deze beheersbaar blijft voor nu en in de toekomst. Wij duiken in jullie organisatie, waarbij we de mogelijkheden van onze software koppelen aan wat jullie nodig hebben.

Meer weten?

Onze vacaturesOver onsOnze casesNieuws & blogs

Is jouw organisatie klaar voor meer profijt met Profit?

Laten we samen kijken hoe we jouw doelstellingen kunnen realiseren.

Neem contact op

Jeannette van Delft

Sales manager
Jeannette van Delft