Jos: nieuwe baan bij Conclusion AFAS Solutions in coronatijd

Jos van den End, onze nieuwste applicatie consultant, is in mei gestart bij Conclusion AFAS Solutions (CAS). Voor de corona crisis waren we al met hem in gesprek en we besloten hem zo snel mogelijk in te werken. En dat is in deze tijd best gek. Daarom stelden we hem een aantal vragen.

15 mei 2020   |   Nieuws   |   Door: Conclusion AFAS Solutions

Deel

Applicatie consultant Conclusion AFAS Solutions

Niet naar kantoor en vanuit huis ingewerkt worden. Hoe is dat?

‘Erg bijzonder! Het is gek om op deze manier te beginnen een geen collega’s om me heen te hebben. Gelukkig heeft CAS hier goed over nagedacht en heb ik alle benodigdheden om vanuit huis te kunnen werken. Via Microsoft Teams gaat het inwerken eigenlijk heel goed. Het is makkelijk om mee te kijken op het scherm van je collega”.

Dat klinkt positief, ook nog nadelen?

‘Het leren kennen van mijn 30 nieuwe collega’s is wel een stuk lastiger. Er is nu natuurlijk geen lunch of borrel waar je op een laagdrempelige manier en buiten werk om kennis kan maken. Dus laten we hopen dat het snel weer veilig genoeg is zodat we langzamerhand weer terug kunnen naar kantoor.’

Waarom ben je op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging?

‘Ik was op zoek naar een organisatie waarin ik blijvend kan ontwikkelen, en waar ik kan groeien in mijn werk. CAS was voor mij daardoor een logische keuze. Ik werk nu in een jong en gezellig team waarbij ik veel kan sparren met collega’s omdat iedereen met hetzelfde werk bezig is. Daarnaast is het leuk om te zien dat CAS een MKB-organisatie is binnen een veel groter bedrijf waarbij je zowel de voordelen van een kleine als een grote organisatie hebt.’

Je bent gestart als Applicatie Consultant, had je dan al veel AFAS kennis?

‘Ik heb sowieso veel affiniteit met IT, van het aanbevelen van smartphones aan familieleden en vrienden tot het optimaliseren en automatiseren van processen binnen organisaties. AFAS Consultancy sprak me daarom altijd al erg aan. Kennis van de software heb ik al wel. Hiervoor heb ik 4 jaar als AFAS beheerder en Security Officer gewerkt.’

Inmiddels ben ik  gestart op het servicecenter van CAS. Bij het Beheer team komen diverse AFAS vraagstukken voorbij van klanten. Het is een goede manier om de klanten te leren kennen en te leren herkennen tegen welke problemen klanten aanlopen. Om daar vervolgens een oplossing voor te bedenken.

Dat is natuurlijk het optimale doel: het ontzorgen van de klant door AFAS voor hun makkelijker en slimmer te laten werken!

Meer weten?

Over onsOnze casesOnze vacaturesNieuws & blogs

Wil jij werken bij dé AFAS partner van Nederland?

Djai van Niewenhoven_2024

Djai van Nieuwenhoven

Business Recruiter
djai.van.nieuwenhoven@conclusion.nl