Tijd en geld besparen met een efficiënt inkoopproces in AFAS!
8 augustus 2019 | Nieuws | Door: Conclusion AFAS Solutions
Deel
Kosten besparen door herinrichting inkoopproces
Kosten besparen door het anders inrichten van inkoopproces én gelijktijdig voorkomen dat je voor (financiële) verrassingen komt te staan?
Conclusion AFAS Solutions merkt dat er steeds meer vraag is naar de mogelijkheden binnen AFAS om het inkoopproces te optimaliseren. Interne kennissessies geven ons de ruimte na te denken over nieuwe mogelijkheden. Benieuwd wat er allemaal mogelijk is? We nemen je mee.
Zo kun je met AFAS Profit de interne inkopen eenvoudig door de bron vast laten leggen, waarbij er na goedkeuring direct een order richting de leverancier gaat. Bovendien heb je de verplichting direct in het systeem staan. Handig, want met deze functie weet je direct waar je aan toe bent.
Dit kan op twee manieren worden geïmplementeerd, enerzijds door het één op één doorzetten van de orders naar de leveranciers. En anderzijds kunnen de aanvragen ook worden gebundeld tot één inkooporder. Dit laatste levert bijvoorbeeld besparing op door eenmalige verzendkosten.
Efficiëntie realiseert kostenbesparing
Als dit wordt gekoppeld aan de mogelijkheden die AFAS Profit biedt voor het geautomatiseerd verwerken van elektronische inkoopfacturen (e-facturen) is dit lucratief in efficiëntie- en kostenaspect.
Met onze interne kennissessie inspireren we niet alleen onszelf maar ook onze klanten. We kunnen helpen met het inrichten van de procuratieschema of de laatste functionaliteiten van Profit 11 zoals het geautomatiseerd verwerken van E-facturen. De mogelijkheden zijn er, wij denken in oplossingen en dat biedt perspectief.
Nice to know
AFAS heeft samen met 30+ bedrijven een zogenaamde “OCI-koppeling” gemaakt met hun webshops. Door deze koppeling kun je direct inkopen op de webshop van de leverancier, heb je altijd de juiste stamgegevens van de bestelde artikelen in AFAS Profit en ontstaat er geen verschil tussen inkoop en registratie leverancier.