• Expertises

Issues oplossen tot in de spelonken van AFAS

Na een implementatie van het softwarepakket van AFAS komt het regelmatig voor dat er dingen aangepast en gefinetuned moeten worden. Of dat bijvoorbeeld regelgeving verandert waardoor er zaken in de software aangepast dienen te worden. Daarvoor wordt regelmatig Conclusions AFAS Solutions (CAS) ingeschakeld. Zo is ook het geval bij het bedrijf Torstai en de dochterbedrijven. Mede-eigenaar Michiel Bakker vertelt over deze samenwerking met CAS.

Klant

Torstai

Markt

Financiële dienstverlening

Publicatiedatum

2 juni 2021

Specifieke regelgeving vraagt om aanpassing van het systeem

Het eerste contact met CAS ontstond toen er vragen waren over AFAS Payroll bij SV Pay, een dochterbedrijf van Torstai. Michiel vertelt: “Torstai is een administratiekantoor dat ik samen met mijn compagnon Ton Alting run. Een jaar of zes of zeven geleden hebben we SV Pay opgericht. Binnen dat bedrijf houden we ons bezig met administratie van de uitkeringen van de ziektewet. Dit is een wereldje met nogal specifieke en uitgebreide wet- en regelgeving. En dat gaat verder dan alleen salarisverwerking. Normaalgesproken regelen we alles via AFAS, maar die hadden een wachttijd en dus geen consultant beschikbaar die ons op korte termijn kon helpen.”

Dan blijkt de oplossing uit een bekende hoek te komen, vertelt Michiel: “De vrouw van mijn compagnon Ton is directeur bij een andere club van Conclusion, namelijk Furore. Zo kwamen we bij CAS terecht!” Consultant Sandra Otse wordt als vast aanspreekpunt gekoppeld aan Torstai en de dochterbedrijven. “Voor de verloning van ziektewet-uitkeringen geldt hele specifieke wet- en regelgeving wat betreft inhoudingen van belastingen en premies. Er waren wijzigingen geweest rondom die wet- en regelgeving en daar moest het systeem op aangepast worden. Met die wachttijden bij AFAS zelf, was CAS een handige partij om zoiets op korte termijn te regelen.” legt Michiel uit.

Vast aanspreekpunt


Het grote voordeel van de samenwerking met CAS is volgens Michiel het vaste aanspreekpunt. “Dat maakt de communicatie rondom ingewikkelde issues zoveel makkelijker, aangezien Sandra weet wat we doen en ook weet welke wensen we hebben wat betreft het systeem.” En die samenwerking is nog lang niet ten einde. Michiel: “We hebben nog een andere dochteronderneming SV Werkt. Dit is een uitzendbureau. Eerder kon je binnen AFAS niet via de uitzendCAO verlonen, dus werkten we met een ander pakket. Maar inmiddels kan dit wel in AFAS, dus zijn we overgestapt en gemigreerd naar AFAS. En binnenkort gaat Sandra aan de slag met een overall audit van SV Pay. Om zo te ontdekken wat nog handiger, slimmer en sneller kan.”

De spelonken van AFAS


“Het is erg plezierig dat alles via Sandra gaat. Zij reageert altijd snel en adequaat. Die korte lijnen, daar houden wij van. En ze heeft het inhoudelijk echt goed gedaan. Het ging redelijk tot in de spelonken van AFAS om dingen aan te passen. We moesten daardoor zelf ook veel vooronderzoek doen om te weten wat mogelijk was. Dit hebben we echt mooi samen op kunnen pakken.”
Michiel sluit af: “Ik kan me voorstellen dat er nog meer aan zit te komen om de volgende slag te maken. En als we weer een issue hebben, kloppen we zeker bij CAS aan. Het is gewoon een goede club, klaar!

Lees meer referentiecases

“Door CAS realiseerden we pas wat er allemaal mogelijk is in AFAS!”
Samenwerken met Conclusion AFAS Solutions?

Wil jij meer weten over ondersteuning door een vast aanspreekpunt van CAS

Ilse Bloem

Accountmanager
ilse.bloem@conclusion.nl
Business Done Differently Powered by Conclusion
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy
  • Expertises
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy