Financieel gezond leven met de Rabobank intermediair omgeving

Ontdek de reis van Rabobank & Yellowtail Conclusion tijdens de ontwikkeling van de Rabobank Intermediair omgeving. De ontwikkeling van het portaal is ongoing. Naast het verwerken van gebruikersfeedback bouwt Rabobank het portaal nog verder uit met nieuwe journeys die bijdragen aan het verzilveren van de servicebeloften naar het intermediair.

Klant

Rabobank

Rabobank

Markt

Financiële dienstverlening

Thema

Factbased improvement

Publicatiedatum

20 januari 2024

Yellowtail Conclusion & Rabobank Intermediair omgeving

Financieel gezond leven

Rabobank kiest bewust voor een partnership met intermediairs voor de dienstverlening naar consumenten in de hypotheekmarkt. Met de missie ‘Financieel gezond leven’ wil Rabobank haar hypotheekklant in staat stellen om goede keuzes te maken. Of dit nu gaat om een klant die voor het eerst een hypotheek sluit, of een klant die al langer een hypotheek heeft lopen. Via een portaal biedt Rabobank het intermediair inzicht in haar klanten en de bijbehorende hypotheekproducten. Daarmee is het intermediair in staat om klantbeheer vorm te geven en de klanten met een Rabobank hypotheek te ondersteunen bij vragen en wijzigingen tijdens de looptijd. De introductie van Rabobank Intermediair Omgeving is daarmee een belangrijke stap in de business to business journey.

We zijn actief op zoek gegaan naar een partij die kon helpen bij het extern veilig inloggen en onboarden van intermediairs.

Aldus Product Manager Wonen, Rabobank over de samenwerking

Aanleiding

De focus in de hypotheekmarkt ligt vaak nog op het sluiten van nieuwe hypotheken. Toch is de nazorgfase steeds belangrijker aan het worden. Rabobank wil met de juiste dienstverlening bijdragen aan de blijvende betaalbaarheid van de hypotheek en zo klanten aan zich binden. Om meer overzicht en grip te krijgen op deze fase heeft Rabobank besloten om de relevante gegevens voor de nazorgfase van intermediaire klanten te delen met de intermediairs waarmee zij actief samenwerkt. Een belangrijk uitgangspunt daarbij was om de behoefte van het intermediair als uitgangspunt te gebruiken. Zowel bij het ontwerp als voor het geven van structurele gebruikersfeedback aan afdelingen binnen Rabobank en Yellowtail Conclusion voor de doorontwikkeling van het portaal. Bij de start van het project is Rabobank actief op zoek gegaan naar een partij die daarnaast kon helpen bij het extern veilig inloggen en onboarden van intermediairs. Deze hebben ze bij Yellowtail Conclusion gevonden.

Resultaat

De ontwikkeling van het portaal is ongoing. Naast het verwerken van gebruikersfeedback bouwt Rabobank het portaal nog verder uit met nieuwe journeys die bijdragen aan het verzilveren van de servicebeloften naar het intermediair.

Eerste reacties van intermediair(s):

  • “Onboarding is goed gegaan en we maken er volop gebruik van.”
  • “Hulp bij onboarding was perfect.”
  • “Handig, dit hadden we veel eerder moeten hebben."