Kilometervreter Jolanda blijft in beweging bij Conclusion Xforce

Vijf jaar geleden besloot Jolanda de Gans dat het tijd was voor iets compleet anders. Na een carrière als sportmarketeer en een uitstapje naar een business school, besloot ze de IT te omarmen. Bij Conclusion Xforce kwam Jolanda erachter dat verveling in deze snel veranderende branche een non-existent begrip is: “Ik blijf nieuwe dingen leren, ontdekken en ervaren.”

18 april 2024   |   Blog   |   Door: Conclusion Xforce

Deel

Jolanda de gans

Organiseren als gemene deler

Bij Conclusion Xforce combineert Jolanda de rollen van marketing- en communicatieprofessional en officemanager. Gemene deler: organiseren. “Dat staat wel centraal in mijn job, ja”, bevestigt ze. “Ik ben blij dat ik daar lekker creatief in bezig kan zijn. Van het organiseren van een geschenk tot een compleet evenement. Het vertrouwen en de vrijheid die ik vanuit de directie krijg om mijn ideeën uit te rollen, is erg waardevol.” Vanuit haar marketingcommunicatierol regelt Jolanda campagnes van A tot Z, maar bijvoorbeeld ook de tweewekelijkse interne nieuwsbrief van Conclusion Xforce. Daarnaast is ze het Conclusion-brede aanspreekpunt voor marketingcampagnes en evenementen die samen met Red Hat worden georganiseerd. “Zoals afgelopen oktober, toen we met drie andere Conclusion-bedrijven Diamond Sponsor waren van de Red Hat Summit Connect in Utrecht.” 

Tot in de puntjes

In de loop van de jaren is Conclusion Xforce bekend komen te staan vanwege de leuke evenementen die er voor collega’s georganiseerd worden. Telkens weer stort Jolanda zich vol enthousiasme op zo’n evenement. “In de zomer hebben we standaard een leuke dag voor alle collega’s met hun partners en kinderen gepland staan en rondom de kerst een meerdaags uitje waarbij ook de partners welkom zijn. Dat zijn grote projecten om te organiseren en ik wil alles tot in de puntjes geregeld hebben. De lat telkens wat hoger leggen, daar krijg ik echt een kick van.”

Beste van beide werelden

Voordat Jolanda bij Conclusion Xforce terechtkwam, was ze twintig jaar actief in een andere tak van sport, in dit geval letterlijk. “Ik begon mijn carrière bij Reebok en werkte daarna voor de Adidas Group. Na een uitstapje naar een kleinere organisatie, wilde ik graag weer aan de slag bij een grotere club.” Dat werd dus Conclusion Xforce, waar de marketeer het beste van beide werelden vindt. “We zijn een bedrijf waar iedereen elkaar kent en profiteren daarnaast van de expertise en schaalgrootte van Conclusion. Je hebt hier alle mogelijkheden om te groeien en de arbeidsvoorwaarden zijn tiptop geregeld.”

Bij Conclusion Xforce vind ik het beste van beide werelden.

Jolanda

‘Klinkt als abracadabra’

Haar eerste stappen in de IT waren wat onwennig, maar Jolanda maakte zich het lingo snel eigen. “In het begin kwam er heel wat informatie op me af, vloog de IT-terminologie me om de oren en leerde ik veel nieuwe mensen kennen.” Om daar lachend aan toe te voegen: “Als er over techniek gepraat wordt, klinkt het soms nog als abracadabra. De gemiddelde collega spreekt een stuk vloeiender IT.” Naar de vakspecialisten met wie ze bij Conclusion Xforce werkt, kijkt Jolanda met bewondering. “Ze opereren op een superhoog niveau. Het is heel bijzonder wat zij allemaal kunnen. Als vrouw ben ik bij Conclusion Xforce in de minderheid, maar ik werk hartstikke fijn met al ‘onze’ mannen samen.”

Informatie en inspiratie

Vanuit Jolanda’s rol is het belangrijk om op de hoogte te zijn van alle ins en outs van de organisatie. Hoe zorgt zij daarvoor? “Twee keer per week worden we in een staf-update bijgepraat. Zowel vanuit organisatorisch als technologisch perspectief hoor ik zo wat er speelt en hoe ik daar vanuit marketingcommunicatie op in kan spelen.” Ook heeft Conclusion Xforce ieder kwartaal een meeting voor alle collega’s - uiteraard georganiseerd door Jolanda. “Dan worden we bijgepraat door onder andere onze directeur Mark. Die dagen worden traditioneel afgesloten met een hapje en een drankje.” Ook Conclusion-breed wordt Jolanda geïnformeerd en geïnspireerd. “Afgelopen jaar zijn we met een groep naar de NIMA Marketing Day geweest. En regelmatig zijn er overleggen met de marketingcollega’s van alle Conclusion-bedrijven. Goed om dan geïnformeerd te worden over wat er allemaal speelt binnen het ecosysteem.” 

Waardevol vrijwilligerswerk

Diepe gesprekken voert Jolanda ook tijdens het vrijwilligerswerk dat zij wekelijks doet. “Ik breng koffie en thee rond in een verzorgingshuis voor mensen met dementie en met een niet-aangeboren hersenafwijking.” Kamer voor kamer gaat ze langs en maakt ze een praatje met de bewoners. “Voordat ik begon, dacht ik dat het best ingewikkeld kon zijn. Maar de gesprekken die ik voer, zijn zo waardevol. Sommige bewoners zijn ontzettend eenzaam of zitten met veel ellende, dan is het fijn als ze dat kunnen ventileren. Ondanks de heftige gesprekken die ik voer, wordt er ook heel wat gelachen en brengt het mij een hoop. Ik vind het mooi en bijzonder om dit te mogen doen.” Een nieuwe arbeidsvoorwaarde bij Conclusion is dat je een dag vrijwilligerswerk kunt doen. Jolanda haakt daar vanuit Conclusion Xforce direct op in. “Op 4 oktober is het Nationale Ouderendag en dan gaan we met een grote groep collega’s en dertig ouderen naar de dierentuin. Daar kijk ik nu al naar uit.”

Samen kilometers vreten

Om haar hoofd leeg te maken, loopt Jolanda graag hard. En niet zomaar, ze heeft inmiddels vier marathons op haar naam staan. “Dit jaar heb ik een nieuw doel: de Nijmeegse Vierdaagse", zegt ze enthousiast. “Sinds een aantal weken ben ik daarvoor in training. Met een groep van zes collega’s willen we gaan wandelen. Helaas hebben slechts twee van de zes een startbewijs weten te bemachtigen. We proberen met man en macht ook de anderen van een startbewijs te voorzien.” Het mag duidelijk zijn: Jolanda blijft graag in beweging. “Wat dat betreft is Conclusion Xforce op mijn lijf geschreven.”

Meer over onze collega's

Een uniek inkijkje in het professionele en persoonlijke leven
Foto Mark Dudock
Marco Stougie
Henk den Hartog
Jitse Klomp
Marcel Lans