Markt
Reizigersvervoer
Grip houden op reizigersstromen en het reizigersvervoer optimaliseren. Dat vraagt om solide systemen en digitale innovatiekracht.
Ontzorging van deur tot deur
In de wereld van het reizigersvervoer groeit elk jaar de uitdaging om grip te houden op de reizigersstromen tegelijkertijd de dienstverlening te blijven optimaliseren. Trek je voldoende reizigers? En kun je hen volledig bedienen, inclusief first en last mile ? Reizigerstevredenheid is daarbij één van de belangrijkste performance indicatoren voor vervoerders. Waar de concentratie op de stad blijft toenemen, krijgen bovendien veiligheidsvraagstukken steeds meer gewicht. Dat vraagt om solide systemen en wendbare innovatiekracht.
Realtime inzicht en overzicht
Actuele trends onderstrepen het belang van een optimaal ingericht OV. Urbanisatie zorgt voor steden waar autoluw de norm wordt. OV wordt daarnaast steeds meer erkend als een serieuze vervanger voor het korte-vlucht vliegverkeer. In het antwoord op die ontwikkelingen stellen onze klanten in het reizigersvervoer één hoofdprioriteit: ontzorg de reiziger van deur tot deur. Die ambitie vraagt om integratie van het vervoersaanbod. Om 24/7 beschikbaarheid van treinen, trams en bussen en van de bijbehorende informatiesystemen. De vervoerder heeft inzicht nodig, de reiziger overzicht door informatie.
Reizigers vasthouden maakt innovatie onmisbaar
Conclusion kent en erkent de complexe taak waar vervoerders voor staan. Momenteel dwingt de wereldwijde pandemie tot kostenreductie. Maar inleveren op veiligheid is geen optie, laat staan op goede reisbesturing én kundige bijsturing bij een incident. Wat altijd voorop blijft staan, is onze ambitie om zij aan zij met vervoerders een optimale reizigerservaring te creëren. Hoe ontzorg je de reiziger? Door hem bijtijds de juiste informatie te geven waarmee hij, vóór hij er zelf over gaat denken, de goede keuzes maakt.
Vooruitkijken en doorontwikkelen
Met slimme innovaties zorgen we voor een hervorming van mobiliteit en transport. Samen met vervoerders kijken we vooruit. ‘Mobility as a service’ veronderstelt de beschikbaarheid van één integraal en intuïtief platform. Daar past onder meer extra betaalgemak bij en dus vernieuwing van de ticketing. Daar hoort het ontsluiten van sensoren en andere bronnen bij, waarmee de reiziger gemakkelijk zijn zitplek vindt, een betere materieelplanning mogelijk is en het reinigen van treinen effectiever kan. En veel meer. Wie de vereisten van vandaag en morgen optelt, signaleert druk op de OT-agenda en op de doorontwikkeling van applicaties.
Conclusion in het reizigersvervoer
Waarmee brengen we jou verder?

Datagedreven verbetering
Door het ontwerpen, inrichten en doorontwikkelen van informatiegedreven besturingsmodellen zorgen wij ervoor dat de kern- en ondersteunende processen worden geoptimaliseerd. Wij noemen dat Factbased Improvement.

Wendbare en stabiele informatievoorziening
We nemen het (door)ontwikkelen en beheren van (een deel van) het applicatielandschap voor onze rekening. Daarmee borgen we de veiligheid, wendbaarheid en weerbaarbaarheid ervan, inclusief de noodzakelijke integratie.

Gewaarborgde bedrijfscontinuïteit
Het 24/7 beschikbaar houden en doorontwikkelen van applicatieketens in missiekritische bedrijfsprocessen? Wij nemen die zorg uit handen. Van dienstregeling tot materieelinzet en van personeelsinzet tot reisinformatie.

Actuele, betrouwbare reisinformatie
Reisinformatiemiddelen moeten permanent beschikbaar zijn. Tegelijkertijd vragen ze om continue doorontwikkeling. Onze expertise dekt een breed scala: borden, klokken, omroepsystemen, signage-oplossingen, on-boardsystemen en intuïtieve begeleidingssystemen voor reizigers op perrons en in treinen.
Met wie we trots samenwerken
Als leverancier van "Runway & Taxiway Guidance Signs" aan internationale luchthavens willen wij onze producten blijven ontwikkelen. Veiligheid, betrouwbaarheid, systeemintegratie en communicatie zijn leidend als het gaat om het manoeuvreren en begeleiden van vliegtuigen. Wij vertrouwen hierbij in belangrijk mate op de kwaliteiten van Conclusion ForeyeT als onze R&D partner. Slim, creatief, gedegen en betrouwbaar. Zij begrijpen de hoge eisen die op luchthavens gesteld worden en denken verder dan alleen techniek. Een partnership met toekomst voor luchthavens wereldwijd.
Frank de Koning
Algemeen Directeur, AAS International
Mijn primaire doelstelling is om ons legacy VKL systeem zsm uit te faseren. In 2016 is automatische provisioning als strategisch verbeterpunt onderkend en hebben Conclusion en werkmaatschappij AMIS hiertoe opdracht verkregen.In eerste instantie is dit projectmatig ingestoken maar dit leverde voor Besturing 3.0 onvoldoende momentum. In goed gezamenlijk overleg hebben we derhalve een gezamenlijke Task Force geformeerd waarmee we wel de gewenste resultaten hebben bereikt. Inmiddels zetten we deze vorm van samenwerking door in DevOps verband.Bottom-line is dat we qua provisioning en deployment van dagen naar uren zijn gegaan.
Harmen Hummel
Besturing 3.0 programma manager van NS
Meer weten over reizigersvervoer?
John van der Steen