Overzichtsgenerator geeft ondersteunend personeel inzicht (en ontlast zorgverlener)
Onze eerste-hulplijn voor COVID-19 gerelateerde ZorgICT-vragen (eerstehulp@furore.com) is nu ruim een maand geopend.
1 mei 2020 | Nieuws | Door: Furore I Conclusion
Deel
Furore heeft al meerdere applicatiebeheerders en andere ziekenhuismedewerkers geholpen bij niet-alledaagse uitdagingen. Zo hielpen we onlangs bij het genereren van een overzicht van nieuwe, niet eerder ingeschreven patiënten die met COVID-19-verdenking zijn opgenomen. Het resultaat? Een telefoontje van de zorgverlener naar de centrale administratie is niet meer nodig. De centrale administratie kan nu zelf proactief het landelijke COVID-19-portaal van Philips raadplegen en de informatie opvragen.
Procesoptimalisatie met informatie
Bij de opname van nieuwe, niet eerder ingeschreven patiënten met COVID-19-verdenking nam de zorgverlener in de oude situatie contact op met de centrale administratie. Deze checkte vervolgens het landelijke COVID-19-portaal van Philips en haalde, indien aanwezig, de data die daarin stonden op.
Furore heeft met behulp van de Overzichtsgenerator binnen HiX een overzicht van de nieuwe, niet eerder ingeschreven patiënten met COVID-19-verdenking gemaakt. Aan de hand van dit overzicht kan de centrale administratie nu zelf, proactief controleren of er data van de betreffende patiënten in het landelijke COVID-19-portaal van Philips beschikbaar zijn. Het scheelt de zorgverlener dus een telefoontje naar de centrale administratie. Een handeling die de zorgverlener tijd kostte of zelfs vergat. Tijd die uiteraard schaars en heel hard nodig is in de huidige situatie.
Ook hulp bij COVID-19 gerelateerde vragen?
Wilt u ook hulp bij het realiseren van een dergelijk overzicht? Of loopt u tegen andere COVID-19 gerelateerde uitdagingen aan? Ons team van ervaren HiX-, Epic-, Nexus-, rapportage- en data-experts staat nog steeds (kosteloos) voor u klaar. Aarzel dus niet om contact met ons op te nemen via eerstehulp@furore.com.