• Expertises

    Door middel van welke expertises we jouw organisatie ondersteunen

  • Meer over de producten waarmee we jou en jouw organisatie ondersteunen

  • Hoe we met succes voor een scala aan klanten van betekenis zijn geweest

  • Over ForeyeT, onze werkwijze en wat we voor je kunnen betekenen

  • Nieuws, events en artikelen van ForeyeT

  • Nieuwsgierig geworden? Kom werken bij Conclusion ForeyeT

Future Reis Informatie Services (FRIS)

Conclusion ForeyeT ontwikkelde samen met NS en ProRail het FRIS platform. Het FRIS platform integreert naadloos met andere vervoersopties, ook wanneer deze grensoverschrijdend zijn.

8 oktober 2019   |   Nieuws   |   Door: Conclusion ForeyeT

Als de oplossing vereist juist niet op te vallen

Het niveau van de reisinformatievoorziening in Nederland behoort tot de top van Europa. Niet verwonderlijk want zowel NS als andere vervoerders staan nooit stil in hun ambitie om continue nieuwe reisinformatiediensten aan te bieden.  Maar soms vraagt een zeer lokale uitdaging om een speciale oplossing. Daarom ontwikkelde Conclusion ForeyeT samen met NS en ProRail het FRIS platform.

In Nederland profiteert de treinreiziger al vele jaren van een hoogstaand niveau van reisinformatie voorzieningen via digitale schermen op stations en perrons. NS en ProRail bieden alle vervoerders op de fysieke stationsschermen, via online kanalen zoals 9292 en met de NS-app continue nieuwe reisinformatiediensten aan. Soms vraagt een zeer lokale uitdaging daarbij om een speciale oplossing. Zo ook op treinstation Enschede waar de Duitse vervoerder Deutsche Bahn (DB) al geruime tijd een vaste dienstregeling aanbiedt aan treinreizigers. Alle Europese vervoerders werken hard om grensoverschrijdende integratie van informatiediensten laagdrempelig mogelijk te maken. Toch is het in de praktijk nog niet altijd even gemakkelijk om diverse reisinformatiekanalen te bundelen in het vertrouwde treinbeeld op de Nederlandse stations.

Wij houden van een uitdaging en ontwikkelden samen met NS en ProRail het FRIS platform. Het FRIS platform integreert naadloos met andere vervoersopties, ook wanneer deze grensoverschrijdend zijn. Door de presentatie tot op pixelniveau gelijk te trekken met de andere digitale schermen op Nederlandse stations, is het voor de buitenstaander onzichtbaar. Zo wordt de reiziger bediend met actuele informatie over de dienstregeling van zowel Deutsche Bahn als van de Nederlandse vervoerders.

Terug naar het nieuwsoverzicht
Business Done Differently Powered by Conclusion
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy
  • Expertises
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy