• Expertises

    Door middel van welke expertises we jouw organisatie ondersteunen

  • Meer over de producten waarmee we jou en jouw organisatie ondersteunen

  • Hoe we met succes voor een scala aan klanten van betekenis zijn geweest

  • Over ForeyeT, onze werkwijze en wat we voor je kunnen betekenen

  • Nieuws, events en artikelen van ForeyeT

  • Nieuwsgierig geworden? Kom werken bij Conclusion ForeyeT

Future Reis Informatie Services

Met het FRIS platform zijn operators in staat om reisinformatie generiek aan te bieden die naadloos aansluit op informatiesystemen van buitenlandse vervoerders.

Klant

NS

Markt

Reizigersvervoer

Publicatiedatum

9 februari 2021

Het niveau van de reisinformatievoorziening in Nederland behoort tot de top van Europa. Niet verwonderlijk want zowel NS als andere vervoerders staan nooit stil in hun ambitie om continue nieuwe reisinformatiediensten aan te bieden. Echter is dit niet in ieder land zo. Wij willen de voorziening van reisinformatie generiek maken en daarom ontwikkelden we het Future Reis Informatie Services (FRIS) platform. Met dit platform kunnen we heel Europa voorzien van een hoogstaand niveau reisinformatie welke naadloos integreert met andere vervoersopties. Zelfs wanneer dit grensoverschrijdend is.  

In Nederland profiteert de treinreiziger al vele jaren van een hoogstaand niveau van reisinformatie voorzieningen via digitale schermen op stations en perrons. NS en ProRail bieden alle vervoerders op de fysieke stationsschermen, via online kanalen zoals 9292 en met de NS-app continue nieuwe reisinformatiediensten aan. Soms vraagt een zeer lokale uitdaging daarbij om een speciale oplossing. Zo ook op treinstation Enschede waar de Duitse vervoerder Deutsche Bahn (DB) al geruime tijd een vaste dienstregeling aanbiedt aan treinreizigers. Alle Europese vervoerders werken hard om grensoverschrijdende integratie van informatiediensten laagdrempelig mogelijk te maken. Toch is het in de praktijk nog niet altijd even gemakkelijk om diverse reisinformatiekanalen te bundelen in het vertrouwde treinbeeld op de Nederlandse stations.  

We hebben samen met NS gekeken naar de mogelijkheden om reisinformatie op de displays van NS en DB te integreren. Doordat het FRIS platform naadloos integreert met andere vervoersopties, ook wanneer deze grensoverschrijdend zijn, was dit een passende oplossing voor het vraagstuk. Door de presentatie tot op pixelniveau gelijk te trekken met de andere digitale schermen op Nederlandse stations, is het voor de buitenstaander onzichtbaar. Zo wordt de reiziger bediend met actuele informatie over de dienstregeling van zowel Deutsche Bahn als van de Nederlandse vervoerders. 

Terug naar onze case studies
Business Done Differently Powered by Conclusion
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy
  • Expertises
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy