1 jaar aan boord bij Conclusion Consulting

Ongeveer iets meer dan een jaar geleden trad ik in dienst als Business Consultant bij Conclusion Consulting. Conclusion was voor mij niet nieuw, toch in veel opzichten een hernieuwde kennismaking. Waarden die ik als persoon hoog in het vaandel heb, zoals een dienstverlenende houding, klantgerichtheid én het behalen van resultaten voor onze klanten, zijn primair voor Conclusion Consulting. Met deze gedeelde missie zijn wij deze samenwerking gestart. 

22 juli 2020   |   Nieuws   |   Door: Conclusion Consulting

Deel

Wijnand post Conclusion Consulting

Hernieuwde kennismaking

Met een team van 70+ Business Consultants, veelal jong en met diverse achtergronden zijn we actief binnen de overheid en het bedrijfsleven. We maken de verbinding tussen ICT en beleid en ICT en ‘de business'. Er is veel expertise over methodieken in huis zoals agile en lean werken met focus op leiderschap, prestatieverbetering en verandermanagement. Vanuit mijn eigen expertise op het gebied van keteninformatisering in het sociaal domein en de zorg, kon ik meteen aan de slag.

Het conclusion ecosysteem maakt nieuwsgierig

Naast concrete klantvraagstukken kreeg ik de ruimte interne opdrachten uit te voeren, waarvoor ik mijzelf Conclusion breed moest oriënteren. Super om te doen, want dit gaf mij de kans het Conclusion Ecosysteem (nog beter) te leren kennen. Dat maakte mij al snel nieuwsgierig hoe bijvoorbeeld applicatieontwikkeling en ICT-beheer plaatsvinden en vooral ook de schaal waarop dat gebeurt voor grote klanten zoals de NS en Royal FloraHolland.

Wat het Conclusion ecosysteem sterk maakt, is dat wij met zoveel verschillende disciplines gericht aan één klantvraagstuk kunnen samenwerken en binnen dat ecosysteem een groot scala aan diensten én moderne technologie worden gecombineerd. Dat je als consultant niet alleen een ‘expert opinion’ geeft, maar dat je het ook daadwerkelijk met collega’s kunt realiseren

Wijnand Heijnen

In nauwe samenwerking met collega’s werken we aan nieuwe diensten voor nieuwe en bestaande klanten. Dat doen we in een kleine kerngroep bijvoorbeeld specifiek gericht op de zorg en in een breder verband in expertisegroepen. In mijn geval op het gebied van Business & IT.

Een collega die vraagt om hulp bij de uitwerking van een artikel over digitale transformatie of het meedenken tijdens sessies over toepassing van leiderschapsmethodieken vanuit de krijgsmacht voor ‘burgerlijke’ organisaties. In een jaar tijd heb ik mijn collega’s al goed leren kennen. Tijdens klantopdrachten, interne bijeenkomsten of strategiesessies, maar ook bij maandelijkse borrels en feestjes, met tegenwoordig zelfs de wekelijkse online vrijmibo.

Werken bij Conclusion is nét even anders. Dat voel je vanaf dag één.

Wijnand Heijnen