Consultancyclub van Conclusion viert 20-jarig jubileum

Het was het jaar 2000 dat Conclusion Consulting het levenslicht zag, als onderdeel van zakelijk IT-dienstverlener Conclusion die drie jaar daarvoor was opgericht. Niet lang na de oprichting had Conclusion een gat in de markt gespot: de behoefte aan business consultancy met een focus op een pragmatische aanpak, een benadering waarbij tastbare resultaten centraal staan.

Dit artikel is op 29 april 2020 gepubliceerd op consultancy.nl.

29 april 2020   |   Nieuws   |   Door: Conclusion Consulting

Deel

Conclusion Consulting

Conclusion Consulting, de consultancyclub van Conclusion, viert deze maand zijn 20-jarige jubileum.

Deze visie stond aan de basis van de naamkeuze van de werkmaatschappij: “De naam Conclusion Consulting reflecteerde in sterke mate het onderscheidende vermogen van de praktijk als aanpakkers en veranderaars met een pragmatische en ondernemende inslag. Geen lange rapporten of academische papers maar directe toegevoegde waarde vanuit vakmanschap en met begrip voor de wensen van de klant”, zo valt te lezen op de site van Conclusion Consulting.

Zo’n twintig jaar later mag Conclusion Consulting zich met zo’n 70+ consultants een van gevestigde namen in het Nederlandse consultancylandschap noemen. Zo werd Conclusion Consulting een aantal jaar geleden door managers uitgeroepen tot een van ’s lands 20 beste organisatieadviesbureaus. 

“Onze klantenkring waardeert ons al twaalf jaar met een jaarlijks rapportcijfer van een 8 of hoger”, geven Martijn Baak en Etienne Valstar aan, die samen de directie vormen van Conclusion Consulting. Voorbeelden van klanten die de expertise van het bureau inschakelen zijn onder meer de banken ABN Amro en ING, overheidsdienst Logius en treinvervoerder NS.

Wat het geheim is achter het succes van het bedrijf? Onze consultants worden herkend aan hun betrokken, bevlogen en deskundige manier van dienstverlening. Want met onze mensen maken wij het verschil. "Wij werken op pragmatische wijze samen met klanten en dringen daardoor diep door in de (IT-)business; we maken de processen, systemen en informele spelregels snel eigen”, aldus de twee directeuren.

Baak en Valstar wijzen verder op de kracht van het bredere Conclusion-ecosysteem waaruit geput kan worden. Conclusion telt meer dan 1.750 professionals, die werkzaam zijn binnen uiteenlopende disciplines zoals digital, communicatie, technologie en IT-outsourcing. “Door het slim inzetten van het unieke ecosysteem kunnen we klanten bedienen met maatwerkoplossingen waarbij digital en de adoptie ervan een cruciale rol spelen. Kortom: we bieden onze klanten een full service-dienstverlening.” 

Inhoudelijk richt Conclusion Consulting zich vooral op businesstransformatievraagstukken op het gebied van prestatieverbetering, verandermanagement en leiderschap. Met de Lean- en Agile-methodiek als drijvende motor. 

Voor zijn bredere dienstverlening trekt de firma onder andere op met de werkmaatschappijen Conclusion Low Code Company (een specialist in Mendix & OutSystems), Bright Leren (gericht op leren & ontwikkelen en gamification), Conclusion Smart Automation (een specialist in robotic process automation) en myBrand (een SAP-dienstverlener).

De werkmaatschappij heeft ook een eigen Academy. De Academy deelt kennis en ervaring op het gebied van leiderschap, prestatieverbetering en verandermanagement en gelooft daarbij in het principe ‘voordoen, samen doen, zelf doen’. Klanten maken gebruik van de Conclusion Academy als onderdeel van grote en impactvolle veranderprogramma’s.

Dit artikel is op 29 april 2020 gepubliceerd op consultancy.nl.