Bij de klant in coronatijd

Bijdrage in maatschappelijke zorg door het Conclusion Volg Systeem.

30 april 2020   |   Nieuws   |   Door: Conclusion Confidential

Deel

Michiel Hollander

Implementatie traject Veilig Thuis

Michiel Hollander, van Conclusion Confidential, is in deze periode bezig voor onze 14 Veilig Thuis klanten met het implementatie traject van de VT meldingen. Dit is de nieuwe berichten standaard voor berichten via de CORV keten tussen Veilig Thuis, Politie en Stichting Halt. Politie en Halt melden hun zorgen over personen via de VT meldingen bij Veilig Thuis. Hierbij is het secundaire doel om afhandeling zo veel mogelijk geautomatiseerd vorm te geven, zodat het gebruikersgemak geoptimaliseerd wordt.

Het project is een samenwerking tussen het Ministerie Justitie en Veiligheid, JUSTID, de 26 Veilig Thuis organisaties in Nederland en de drie leveranciers. Omdat het welzijn en de veiligheid van de cliënten van Veilig Thuis voor ons voorop staan, doen wij als leverancier er alles aan om dit traject zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Veilig Thuis is op dit moment regelmaat in het nieuws, omdat  men bang is kwetsbare gezinnen uit het zicht te verliezen nu de scholen dicht zijn. Dit maakt het besef van onze belangrijke dienst aan Veilig Thuis weer groter. Als Conclusion Confidential dragen we bij aan deze maatschappelijke zorg.

14 van de 26 Veilig Thuis organisaties maken gebruik van ons Conclusion Volg Systeem.  Veilig Thuis maakt o.a. gebruik van het geautomatiseerd berichtenverkeer (CORV) met Politie, HALT en de Raad van de Kinderbescherming.

Thema's & Samenwerking

Veilig Thuis
VT Meldingen
Politie
Stichting Halt

Wat is jouw rol in het implementatie traject?

Als consultant draag ik er zorg voor dat de VT meldingen op de juiste manier worden vertaald binnen het systeem en de informatie direct beschikbaar komt voor de juiste medewerkers.

Een onderdeel van mijn rol bestaat uit het aanleveren van de gebruikershandleidingen ter ondersteuning van de beheerders en medewerkers van Veilig Thuis, welke benodigd is om de nieuwe berichten te kunnen implementeren.

Kan je dezelfde stabiele basis garanderen aan veilig thuis?

Doordat we nu in de ketentest zitten tussen de verschillende leveranciers, kan er gelukkig veel via online communicatie plaatsvinden. Dit is niet heel veel anders dan het ‘reguliere’ verloop in deze fase.

Ook de functionele test door de gebruikers kan straks vanuit huis plaats vinden, omdat onze acceptatie omgeving beschikbaar is voor onze klanten.

Een gezamenlijke test vanaf één locatie zou voor gebruikers zeer waarschijnlijk wenselijker zijn, zeker in het geval van vragen/bevindingen/instructie. Om die stabiele basis richting de klant toch te kunnen bieden, leggen we extra nadruk op online communicatie. Dit gaan we doen met behulp van een beeldverbinding en het delen van schermen.

Hoewel we digitale communicatie niet als optimaal ervaren, zien we ook nieuwe mogelijkheden met betrekking tot overlegstructuren voor de toekomst. Bovendien leert de ervaring met Corona ons dat we flexibel zijn en kunnen inspelen op tegenslag.

Hoe verloopt het contact met je collega’s?

Ons team werkt, volgens de Conclusion richtlijnen,  vanuit huis en we houden actief contact via Teams (inclusief veelkleurige achtergronden). Zelf ben ik, samen met één vaste college, vanuit het kantoor in Utrecht aan het werk. Ik mis wel het directe contact met alle collega’s.

Om het teamgevoel wat te bevorderen hebben wij twee digitale koffie momenten per week en bellen we dagelijks in. Toch merk ik dat de communicatie, met bijvoorbeeld de ontwikkelaars, minder soepel verloopt. Je kan nu niet zomaar even naast iemand gaan zitten en dan merk je toch dat persoonlijk contact prettiger en directer is.

Lukt het je om fit te blijven?

Net als altijd loop ik veel hard. De dagelijkse beweging op kantoor is voor mij niet anders, omdat ik eigenlijk alle dagen ‘normaal’ op kantoor ben.

Normaliter loop ik al 4 tot 5 keer per week hard en dit blijf ik doen. Dit geeft een goede afwisseling met mijn werk en zorgt er ook voor dat ik fit blijf. Wel heb ik de intensiteit van de trainingen omlaag gebracht, om niet onnodig mijn weerstand te verlagen.

Over het Conclusion Volg Systeem

Het Conclusion Volg Systeem betreft een (keten-) registratiesysteem welke organisaties, hulpverleners én burgers helpt om grip te krijgen op alledaagse processen.

Meer weten over ons of hoe we jou verder kunnen helpen?

Neem contact met ons op!

Apeldoorn hoofdkantoor

Conclusion Confidential

+31 (0)575 564 697