• Expertises

Een traineeship bij Conclusion AFAS Solutions als basis voor een niet zo doorsnee IT-functie

Belmond Dibandjo heeft net de eerste drie maanden van zijn traineeship erop zitten. Hij vertelt over zijn ervaringen in de afgelopen maanden en hoe het is om trainee bij Conclusion AFAS Solutions (CAS) te zijn.

23 juni 2021   |   Nieuws   |   Door: Conclusion AFAS Solutions

Deel

Belmond Dibandjo vertelt hoe het is om trainee bij CAS te zijn.

Met enige regelmaat start er een groep met nieuwe medewerkers aan het traineeship bij Conclusions AFAS Solutions (CAS). Belmond Dibandjo heeft net de eerste drie maanden van zijn traineeship erop zitten. Hij vertelt over zijn ervaringen in de afgelopen maanden en hoe het is om trainee bij CAS te zijn. We nemen een kijkje achter de schermen in het opleidingstraject van CAS.

Via LinkedIn aan de slag


In de zomer van 2020 studeert Belmond af. Met zijn diploma Bedrijfskunde op zak, doet hij het eerst even rustig aan. Daarna heeft hij een tijdelijk baantje. Wanneer de jaarwisseling in zicht komt, begint het te kriebelen: “Het werd tijd om serieus op zoek te gaan.” Vervolgens wordt Belmond op LinkedIn benaderd door een recruiter over een traineeship bij CAS en dan gaat het balletje snel rollen: “De vacature zag er goed uit en ik had al snel het gevoel dat het leuk zou kunnen zijn. Dat dit was waar ik naar op zoek was. Na een paar gesprekken kon ik al snel starten.”

Geen doorsnee IT-functie

Voor Belmond is het overigens niet geheel nieuw allemaal. “Bij een van de bedrijven waar ik stage had gelopen, werkten ze ook met AFAS. Ik was dus al een beetje bekend met het systeem en had er al eens mee gewerkt. Het leek me erg leuk om daar nog meer mee te gaan doen. Dus het kwam mooi uit dat dit traineeship op mijn pad kwam.” Daarnaast zocht Belmond ook naar een stukje uitdaging. Hij legt uit: “Ik wilde iets met IT gaan doen, ondanks dat ik geen IT-opleiding heb gevolgd. Met name de combinatie van IT en bedrijfsprocessen vind ik interessant. Hoe IT ondersteunend kan zijn bij de dagelijkse gang van zaken bij bedrijven. En de functie bij CAS leek mij niet een typische, doorsnee IT-functie, dus dat zag ik wel zitten.”

We hebben elkaar er doorheen geholpen

In februari start Belmond tegelijkertijd met drie andere trainees. Door corona heeft hij zijn traineeship volledig digitaal doorlopen. Belmond: “Mijn eerste werkdag vond plaats in mijn slaapkamer. Dan mis je wel de gezonde spanning van een nieuwe uitdaging. Aan de andere kant is het ook wel onwennig doordat je niet met collega’s fysiek naast elkaar zit. Maar ik vond het hartstikke leuk, hoor! We hebben ook echt een goede tijd met ons groepje gehad. We hebben elkaar er goed doorheen geholpen.”

In de eerste twee maanden gaan de trainees in opleiding bij AFAS om zo het systeem te leren kennen. Vanaf april 2021 zijn Belmond en zijn collega’s aan de slag gegaan op het service center Hij vertelt hoe hij dit heeft ervaren: “We zijn rustig begonnen en er was veel begeleiding. Samen pakten we echte klantvragen op met ons groepje. En we hadden een begeleider die alles controleerde en waar we met vragen terecht konden. Dat was echt leuk om te doen! Daarvoor heb je het gedaan, die twee maanden opleiding, om echt klanten te kunnen helpen!”

Veel mogelijkheden

Inmiddels werkt Belmond volledig zelfstandig aan het afhandelen van tickets voor klanten: “Nou ja, we hebben nog steeds een buddy waar we altijd terecht kunnen. Alleen is dit nu niet meer structureel, zoals eerder, maar alleen wanneer nodig. We zijn nu echt op onszelf aangewezen. Aan de andere kant heb je altijd collega’s om je heen waar je altijd terecht kunt met vragen. Alleen is het verantwoordelijkheidsgevoel nu een stuk groter, omdat mijn werk niet meer via een begeleider gaat, die alles controleert.” 

Op de vraag hoe hij de toekomst ziet, moet Belmond lachen: “Ik ben iemand die het maximale uit zichzelf wil halen, dus ik blijf altijd wel op zoek naar die uitdaging. En die heb ik momenteel genoeg, dus dat zit wel goed! En ik heb ook het gevoel dat als je binnen CAS meer wilt, dat daar altijd mogelijkheden voor zijn. Maar daar ben ik nog niet mee bezig. Voor nu heb ik het echt naar mijn zin op het service center. Je hebt allemaal verschillende vraagstukken, de ene is complexer dan de andere. Het is fijn om een complex vraagstuk op te lossen. Dan ervaar ik een bepaalde kick! Dat vind ik echt leuk! En de samenwerking met de andere collega’s is daarnaast een van de belangrijkste redenen dat ik het hier zo naar mijn zin heb.”

Spreekt leren en werken bij CAS je wel aan? Bekijk hier de vacatures.

Kom werken bij Conclusion AFAS Solutions

We zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Benieuwd? Neem contact met ons op!
Meer weten over werken bij CAS?

Neem contact op!

Marty Cremer

IT Recruiter
MCremer@conclusion.nl
Business Done Differently Powered by Conclusion
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy & Security
  • Expertises
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy & Security