• Expertises

De beheersservices van CAS: samen werken aan continue verbetering

Voor verschillende klanten verzorgt Conclusion AFAS Solutions (CAS) het beheer van de systemen. Dat betekent betrokken blijven bij de klant, ook wanneer een implementatie van AFAS volledig is afgerond. Jeroen Dunk, Business Services Manager van Schadegarant vertelt over hun samenwerking met CAS en legt uit wat dat beheer precies inhoudt.

Klant

Schadegarant

Markt

Financiële dienstverlening

Publicatiedatum

19 augustus 2020

Voor verschillende klanten verzorgt Conclusion AFAS Solutions (CAS) het beheer van de systemen. Dat betekent betrokken blijven bij de klant, ook wanneer een implementatie van AFAS volledig is afgerond. Jeroen Dunk, Business Services Manager van Schadegarant vertelt over hun samenwerking met CAS en legt uit wat dat beheer precies inhoudt.

Afhankelijk van automatisering

Eind 2018 startte de samenwerking tussen Schadegarant en CAS. Jeroen vertelt: “We wilden het AFAS-systeem ombouwen om op een efficiëntere manier te kunnen gaan werken. Dat was aanleiding om met CAS te gaan werken.” Schadegarant is een stichting opgericht door verschillende verzekeraars. Het bedrijf handelt autoschadeprocessen af namens die verzekeraars. Jeroen: “We zijn een klein bedrijf, want we zijn maar met 11 medewerkers. Maar we handelen op jaarbasis wel zo’n 230.000 schadegevallen af. Dan kun je je wel voorstellen dat vrijwel alle processen geautomatiseerd zijn. En dat we dus compleet afhankelijk zijn van het goed functioneren van die processen.”

“We zijn een klein bedrijf, want we zijn maar met 11 medewerkers. Maar we handelen op jaarbasis wel zo’n 230.000 schadegevallen af. Dan kun je je wel voorstellen dat vrijwel alle processen geautomatiseerd zijn. En dat we dus compleet afhankelijk zijn van het goed functioneren van die processen.”

Jeroen Dunk - Schadegarant
Snel en efficiënt werken

Schadegarant werkt met een eigen platform dat is gekoppeld aan AFAS. Alle belangrijke gegevens van bijvoorbeeld schadeherstellers staan in AFAS. En dat wordt dan automatisch gesynchroniseerd met het eigen platform van Schadegarant. Jeroen legt uit hoe dit in de praktijk werkt: “Stel jij rijdt schade. Dan bel je je verzekeraar. Die verwijst je dan naar onze zoekpagina of naar een eigen zoekpagina waar alle bij Schadegarant aangesloten schadeherstellers in staan. Dat is het moment dat je gebruik maakt van ons systeem. En dus ook van de gegevens in AFAS.”

Hij vervolgt: “Jij kiest een hersteller en laat je auto repareren. De hersteller meldt de schade in ons platform en hier wordt ook de financiële afhandeling geregeld. Dit gaat rechtstreeks tussen de hersteller en de verzekeraar. Daar merk jij helemaal niets van. Dit proces is dus volledig geautomatiseerd en werkt snel en efficiënt voor alle betrokken partijen. ”

Beheer is samen werken aan verbetering

Het is wel duidelijk dat het voor Schadegarant van levensbelang is dat het systeem goed functioneert en zo efficiënt mogelijk is ingericht. Daarbij komt CAS kijken. Jeroen legt uit: “CAS helpt ons bij verschillende vragen. Zowel bij problemen als bij de ontwikkeling van nieuwe onderdelen. Iedere twee maanden plannen we een dag in met Thijs, onze vaste consultant van CAS. We nemen dan samen de wensen die ik en mijn collega’s hebben aangeleverd door en bekijken welke processen beter kunnen. En natuurlijk bedenken welke oplossingen daarbij passen.” 

Jeroen lacht: “Het grote voordeel van CAS is dat de tijd wordt genomen om dingen uit te leggen. Zodat ik weet hoe het werkt en het de volgende keer zelf kan doen. Ze zijn niet bang om daarmee werk te verliezen, maar kijken juist naar optimalisatie van het systeem. Dat vind ik echt heel netjes!” Overigens hangt niet alles af van de aanwezigheid van de toegewezen consultant. Jeroen: “Tussendoor hebben we ook regelmatig contact met Thijs. Bijvoorbeeld voor korte vragen of als er een veldje ergens moet worden toegevoegd. En als hij niet beschikbaar is, dan staat er altijd wel iemand anders van CAS klaar. Dan bel ik de helpdesk en dan kunnen zij mij negen van de tien keer ook verder helpen. Vaak checken zij bij Thijs wel of hij zich kan vinden in de oplossing. Hij kent ten slotte alle ins en outs van ons systeem. En dan helpen ze mij weer verder. Leuk om te zien dat op die manier intern bij CAS veel kennis wordt gedeeld.”

Wil jij meer weten over de beheersservices van CAS?
Neem dan contact op met Eva Verkerk.

Lees meer referentiecases

“Door CAS realiseerden we pas wat er allemaal mogelijk is in AFAS!”
Samenwerken met Conclusion AFAS Solutions?

Neem contact op!

Eva Verkerk

Accountmanager
Eva.Verkerk@conclusion.nl
Business Done Differently Powered by Conclusion
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy
  • Expertises
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy