Nieuws

Yellowtail Conclusion en Faradayslaan de handen ineen

3 november 2025
Door: Conclusion

Deel

Conclusion maakt de overname bekend van digital agency Faraday door Yellowtail Conclusion: het onderdeel van Conclusion dat gespecialiseerd is in digitale transformatie binnen de financiële sector. Met deze stap versterkt Yellowtail Conclusion haar positie als strategische en technologische partner voor financiële instellingen zoals pensioenuitvoerders en -fondsen, vermogensbeheerders, banken en verzekeraars.

Samen helpen Yellowtail Conclusion en Faraday financiële organisaties om gepersonaliseerde en betekenisvolle klantervaringen te realiseren door de inzet van AI-technologie, data en design.

Robin Bouman, Niels de Keizer en Dirk Schluter sluiten overeenkomst tussen Yellowtail Conclusion en Faraday

Strategische overname

De overname sluit aan bij de strategie van Yellowtail Conclusion om advies, design, data en technologie, met AI als versneller, nauwer te verbinden zodat klanten sneller kunnen inspelen op veranderende verwachtingen van consumenten. De combinatie van Yellowtail’s domeinkennis en Faraday’s gebruikersgerichte, AI-gedreven aanpak, biedt een krachtig antwoord op de groeiende behoefte aan innovatie en klantgerichtheid in de financiële sector. 

Dirk Schluter, Commercial Director van Faraday, zegt over deze stap het volgende: “Faraday heeft een uitzonderlijk talent ontwikkeld om complexe financiële onderwerpen begrijpbaar en relevant voor gebruikers te maken. Door onze krachten te bundelen met Yellowtail Conclusion kunnen we financiële organisaties helpen om de volledige klantreis te optimaliseren, van strategie en design tot implementatie en continue doorontwikkeling.”

Petra Maréchal, Senior Director Pensioen en Vermogen bij Yellowtail Conclusion, vult aan: “In de financiële sector neemt het belang van gepersonaliseerde klantbediening razendsnel toe. Met Faraday voegen we een expertise toe die creativiteit, technologie en AI naadloos combineert, zodat we onze klanten nog beter kunnen helpen hun klantrelaties te verdiepen en hun merk te versterken.”

Versterken van klantrelaties in de financiële sector

Samen vormen de bedrijven een krachtige combinatie van technologische innovatie, strategisch inzicht, AI-expertise en creatief vermogen, gericht op het versterken van klantrelaties in de financiële sector. Zij blijven voorlopig onder hun eigen naam opereren en werken samen aan gezamenlijke projecten en producten. 

Aanmelden voor de nieuwsbrief van Conclusion

Altijd up-to-dateNieuwsbrief