Royal FloraHolland besteedt beheer en modernisering IT-landschap uit

Op 13 september jongstleden zijn Royal FloraHolland en Conclusion een uitgebreide samenwerking overeengekomen. Hierbij is ‘partner for life’ het uitgangspunt. Het betreft het beheren van de kern IT-infrastructuur en het volledige applicatielandschap, inclusief de handelsplatformen. Het partnership draagt bij aan de ambitie van Royal FloraHolland om versneld veranderingen in haar businessmodel door te voeren. Veranderingen die noodzakelijk zijn voor de verdere digitalisering van het bedrijf. 36 IT-professionals van Royal FloraHolland treden met ingang van 1 oktober 2017 in dienst bij Conclusion.

14 september 2017   |   Nieuws   |   Door: Conclusion

Deel

Contractondertekening Royal FloraHolland en Conclusion1

Digitalisering businessprocessen

‘Flowering the World, Planting Seeds of Opportunity for our Members’ is de missie van de coöperatie Royal FloraHolland. Met meer dan 100.000 transacties per dag en 400.000 soorten bloemen en planten is het bedrijf de grootste wereldwijde marktplaats voor sierteeltproducten. Naast het 24/7 missiekritische beheer krijgt Conclusion een belangrijke rol in de digitalisering van de bedrijfsprocessen van Royal FloraHolland. Zo zal Conclusion een groot deel van de IT-infrastructuur moderniseren en het applicatielandschap, inclusief de handelsplatformen naar de Public Cloud, migreren. Het geoptimaliseerde en gerationaliseerde applicatielandschap wordt grotendeels in de Public Cloud ondergebracht. Conclusion ontwerpt hiervoor ook de solutionarchitectuur.  

Gerhard van der Bijl, CDO Royal FloraHolland: “Kwaliteit, time to market, kosten en cultural fit zijn de belangrijkste thema’s geweest bij het aangaan van het partnership met Conclusion. Via een nieuwe en effectieve agile sourcingsaanpak hebben we Conclusion geselecteerd. Het ondernemerschap van Conclusion uit zich in proactief meedenken over de  vernieuwing van ons core businessmodel en de verwezenlijking van onze groei-ambities. Dit is cruciaal voor het succes van onze 24/7 dienstverlening aan onze leden en hun klanten. We vertrouwen dan ook op een succesvolle samenwerking.”

Nachtrust as a Service

De transformatie van de IT-infrastructuur, het applicatielandschap en de handelsplatformen luistert bijzonder nauw gezien de wereldwijde 24/7 dienstverlening van Royal FloraHolland aan haar kwekers en hun klanten. Dit is mede reden waarom Conclusion een deel van de betrokken collega’s met kennis en ervaring van de business applicaties van Royal FloraHolland overneemt. De missiekritische applicaties en ketens van Royal FloraHolland worden opgenomen in het 24/7 Operations Control Center van Conclusion. Daar worden ook missiekritische applicaties en ketens van onder andere NS en ProRail beheerd.

Engbert Verkoren, CEO Conclusion: Nachtrust as a Service (NaaS) noemen we dat. Het vlekkeloos laten draaien van de missiekritische systemen van Royal FloraHolland is gezien haar wereldwijde 24/7 dienstverlening cruciaal. Hierdoor kan Royal FloraHolland zich voor 100% richten op haar core business als wereldwijde marktplaats voor de sierteelt. Het feit dat een internationale koploper als Royal FloraHolland vertrouwt op onze IT-dienstverlening en ondersteuning bij haar digitale transformatie sterkt ons in onze strategie. Wij kijken uit naar de samenwerking en heten de nieuwe collega’s bijzonder welkom.”

Contractondertekening Royal FloraHolland en Conclusion

V.l.n.r.  Steven van Schilfgaarde - CFO Royal FloraHolland,
Gerhard van der Bijl - CDO Royal FloraHolland en Engbert Verkoren - CEO Conclusion