Theorie gamification en het concept 'play'
Na een goede introductie in de theorie rond gamification en het concept ‘play’ door prof. dr. mediatheorie Joost Raessens van de Universiteit Utrecht namen wij de mediaprofessionals mee langs onze projecten en effectieve toepassing van gamification principes in de L&D-wereld.
Slimme toepassing van verhaal, beloning, feedback, uitleg
Geen platte puntensystemen maar slimme toepassing van verhaal, beloning, gerichte feedback, duidelijke uitleg en progressie aan de hand van doelen.
Wat drijft uw doelgroep, het is mensenwerk
Volledig toegespitst op en op maat gemaakt voor organisaties met hun specifieke werknemers. Want om echt de performance te verbeteren is en blijft het essentieel om te weten wat de doelgroep echt interessant vindt en drijft. Het is mensenwerk.
Jan-Willem Borsboom van Ex Machina Group liet na ons aan de hand van een praktijkvoorbeeld zien dat gamification en gepresenteerde principes daadwerkelijk te vertalen zijn naar succesvolle toepassingen in medialand. Wat is het toch fijn om te zien dat de kracht van spelen een steeds groter bereik krijgt.