De klant ontzorgen dankzij het Conclusion Ecosysteem

Het beheren van de AFAS-applicatie en de integraties tussen verschillende softwarepakketten. Hoe doe je dit nu eigenlijk? Het Conclusion ecosysteem zorgt voor een oplossing met Conclusion AFAS Solutions en Virtual Sciences als partner.

18 september 2020   |   Nieuws   |   Door: Conclusion

Deel

Conclusion AFAS Solutions header
Een bijzondere samenwerking tussen Conclusion AFAS Solution en Virtual Sciences

Conclusion AFAS Solutions (CAS) is verantwoordelijk voor het functioneren van AFAS, een cruciale applicatie voor veel klanten. Daarbij maken andere applicaties gebruik van de data die vastligt in AFAS. Om een goede service te leveren aan de klant, werken de consultants van CAS regelmatig rechtstreeks samen met andere (Conclusion) bedrijven. Met korte lijntjes en snelle resultaten tot gevolg.

Schadegarant

Een goed voorbeeld hiervan is de samenwerking tussen CAS en Virtual Sciences voor de klant Schadegarant. Teamleider van het servicecenter bij CAS, Peter Schuurhuis, was nauw betrokken bij deze case en vertelt hoe aan deze samenwerking invulling werd gegeven.

Aanvullende diensten

Peter legt uit: “Wij, bij CAS, beheren de AFAS-applicatie. Kortweg, wij zorgen er onder andere voor dat de data die vastligt in AFAS, beschikbaar is. Virtual Sciences is gericht op het maken van integraties tussen verschillende softwarepakketten. Zij zorgen dat de data van de ene applicatie op een gestructureerde en kwalitatief goede manier in de andere applicatie komt. Data uitwisselen tussen verschillende softwarepakketten wordt altijd uitgebreid getest. De data is ten alle tijden veilig, en ligt niet zomaar op straat. Er zijn verschillende klanten die zowel diensten afnemen bij CAS als bij Virtual Sciences. In feite vullen de diensten van beide bedrijven elkaar perfect aan. Daarom proberen we ook altijd een directe samenwerking te zoeken.”

Schadegarant is zo’n bedrijf dat gebruikt maakt van beide diensten. AFAS komt binnenkort met een nieuwe update, Profit 15. Deze update betekent wijzigingen in de inrichting waar Schadegarant gebruik van maakt.

Peter: “In de update zijn er veranderingen in de connectoren. Deze connectoren zijn verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van data richting andere applicaties. Deze update heeft dus impact op alle connectoren die een bedrijf heeft. Dat is dus ook het geval bij Schadegarant. Toevallig beheert Conclusion zowel de applicatie waar de data vandaan komt als waar deze naartoe gaat. CAS beheert het AFAS gedeelte en Virtual Sciences doet de integratie en het beheer van de doel-applicatie.”

SAMENWERKEN IS DE BASIS

De aanleiding voor een dergelijke samenwerking is een impact-analyse door CAS. Peter: “AFAS kondigt een nieuwe update aan. Dan duiken wij daar direct in. Wat is de impact van die update voor onze klanten? Wat zijn de nieuwe mogelijkheden voor onze klanten? Toen we zagen dat de connectoren geraakt werden door de wijzigingen, wisten we dat dit gevolgen zou hebben voor Virtual Sciences. Dan nemen we direct contact op om een samenwerking op te zetten.” Daarbij speelt mee dat beide bedrijven onder de Conclusion Holding vallen. 

"De klant heeft maar met één bedrijf te maken: Conclusion. Wij weten wat er moet gebeuren en lossen het samen op. De klant hoeft verder helemaal niets te doen.”

Peter Schuurhuis
ONTZORGEN VAN DE KLANT

“Binnen het ecosysteem van Conclusion werken wij samen om de klant echt te ontzorgen. Het is hier zeker niet ieder voor zich!” benadrukt Peter. Zulke koppelingen zijn van levensbelang voor de klant: “Schadegarant is van die koppeling afhankelijk in hun primaire bedrijfsvoering. Als dat niet meer werkt, dan heeft dat niet alleen financiële gevolgen, maar kunnen ze simpelweg hun werk niet meer doen.” legt Peter uit.

Voordat de update van Profit 15 live gaat, is er dus al contact geweest tussen CAS en Virtual Sciences. De consultants hebben de wijzigingen besproken en bepaald wat de impact is voor Schadegarant.

“Wij zijn er klaar voor. Op de dag van de livegang staan we met voldoende collega’s klaar om alles te regelen. Zodat de klant er niets van merkt en hun processen gewoon door kunnen draaien.”

Peter Schuurhuis

Een ding is zeker. Er kan meer dan je denkt.

Sebastiaan Leeuwenkamp

Sebastiaan Leeuwenkamp

Directeur
sleeuwenkamp@conclusion.nl