24/7 preventieve monitoring en beheer van de IT-omgeving voor een effectievere dienstverlening myBrand
De afgelopen jaren is myBrand uitgegroeid tot de meest vooruitstrevende SAP-dienstverlener van Nederland die organisaties effectief ondersteunt in hun bedrijfsvoering. Een essentieel onderdeel van hun dienstverlening is 24/7 IT-support voor hun klanten. myBrand wil continu de beste service leveren en is daarom altijd op zoek naar verbeterslagen en efficiëntie. Zo ook voor de bewaking en het beheer van hun IT-omgeving.
Klant
myBrand
Markt
Zakelijke dienstverlening
Thema
Business Applications
Publicatiedatum
31 december 2020
Als onderdeel van het ecosysteem van Conclusion was myBrand al bekend met de expertise van Conclusion Mission Critical; 24x7 bewaking en beheer van kritische omgevingen. Ze wilden hun dienstverlening graag effectiever maken en de ‘beheerlast’ buiten kantooruren voor hun eigen medewerkers verkleinen, door tussenkomst van een IT-specialist die de eerste analyse en eventuele handelingen kan uitvoeren. Om dit te kunnen realiseren werd Conclusion Mission Critical gevraagd voor ondersteuning in de preventieve monitoring en het beheer van hun IT-omgeving buiten kantoortijden.
myBrand ontzorgen met 24x7 monitoring en beheer
De SAP-systemen van myBrand draaien 24x7, non-stop, zodat hun klanten dag en nacht voorzien zijn van de meest recente data. Cruciaal voor sectoren als Retail en het Openbaar Vervoer die 24x7 door blijven draaien.
IT-systemen die 24x7 draaien vragen om continu beheer en monitoring om verstoringen zo snel mogelijk op te lossen of zelfs voor te zijn. myBrand heeft hiervoor een zeer uitgebreide monitoring ingericht die automatisch bij elke overschrijding van de normale waarden een notificatie verstuurd naar de stand-by beheerder.
Omdat niet alle meldingen direct actie behoeven van de stand-by beheerder werd deze onnodig belast. Dit kon efficiënter. Conclusion Mission Critical bood uitkomst door haar IT-specialisten als tussenpartij in te zetten. Om de stand-by beheerder te ontlasten komen automatische meldingen nu binnen bij de IT-specialist. Een eerste analyse en troubleshooting wordt uitgevoerd en enkel bij daadwerkelijk grotere verstoringen wordt de stand-by beheerder wakker gebeld. Doordat een eerste troubleshooting al is uitgevoerd, kan myBrand efficiënter aan de slag door zich direct op het probleem te focussen. Nachtrust as a Service noemen we dat.
Het project van A tot Z
Om het proces van myBrand goed in kaart te brengen hebben we naast de nodige werkafspraken en afstemmingen, het proces van A tot Z twee maanden geobserveerd zonder actie te ondernemen. Na observatie kwam Conclusion Mission Critical tot een eigen advies en inrichting van de monitoring en bewaking conform afspraken. Deze aanpak biedt gelegenheid voor onze IT-specialisten tot kennisopbouw van de omgeving en creëert wederzijds vertrouwen in de samenwerking.
Na twee maanden van observatie en vertrouwen in onze aanpak vond de live-gang plaats. Door middel van een technische aanpassing in het proces ontvangt Conclusion Mission Critical nu de eerste berichten en draagt hiermee verantwoordelijkheid voor de eerste analyse en troubleshooting voor myBrand.
Samen sterk met het ecosysteem van Conclusion
Zoals bij elk project is evaluatie en fine-tunen na live-gang erg belangrijk. Momenteel evalueren we frequent de gang van zaken en onderzoeken we de mogelijkheid tot verbreding van de dienstverlening om nog meer nachtrust te kunnen bieden.
Een mooie samenwerking binnen het ecosysteem van Conclusion waarbij we elkaar versterken om de klant de beste dienstverlening te kunnen bieden. Business Done Differently.