WWF Nederland
Ontdek hoe er in 3 jaar tijd een enorme groei in giften en donateurs is gerealiseerd. Dankzij de nieuwe website op één platform wordt informatie, activatie en werving naadloos met elkaar verbonden.
Klant
WWF Nederland
Markt
Overheid, Openbare Veiligheid & Non-profit
Thema
Digital Experience
Publicatiedatum
13 december 2023
Alles-in-één voor een naadloze verbinding
Het nieuwe platform is geïmplementeerd met Optimizely en Salesforce. Hiermee zijn de content, marketing automation, personalisatie en e-commerce van WWF eenvoudig te beheren vanuit één CMS. Zo kunnen ze informatie, activatie en fondsenverwerving naadloos met elkaar verbinden. Om consistentie in de beleving te behouden, ontwierpen we een designsysteem waarbij WWF ook flexibel is in het opbouwen van pagina’s. Het platform biedt vele voordelen:
- Aan de hand van gebruikersdata die Optimizely verzamelt, wordt de bezoeker beter geïnformeerd en geactiveerd over hoe hij zijn eigen middelen kan inzetten.
- Content wordt gepersonaliseerd op basis van klikgedrag.
- Content en campagnes worden in één scherm getoond en WWF heeft toegang tot onbeperkte domeinen zodat ze alle markten kunnen bereiken.
- Formulieren voor het inschrijven voor events of voor het doen van donaties zijn eenvoudig samen te stellen.
- De flow is gekoppeld aan Salesforce, zodat processen beter en efficiënter kunnen worden ingericht.
Het resultaat? Enorme groei voor WWF
Met de nieuwe website brengt WWF Nederland een grote beweging op gang, waarbij iedereen bijdraagt aan het behoud en de bescherming van de natuur.
Over een periode van 3 jaar, zag WWF een groei van 323% in donateurs. Het aantal giften nam toe met 1285% en de omzet van de webshop groeide met 430%! Daarmee maakte WWF de grote stap van verliesgevend, naar winstgevend.