Pets Place
Na de implementatie van Dynamic Yield steeg de omzet van Pets Place’s webshop met 15% en de conversie met 20%.
Klant
Petsplace
Markt
Retail, Voedsel & Agri
Thema
Digital Experience
Publicatiedatum
13 december 2023
Een van de grootste dierenwinkels
De optimale klantervaring
- Bestaande (klant)gegevens gebruiken om doelgroepsegmenten aan te maken.
- Elk segment koppelen aan de juiste ervaring.
- Potentiële leads op het juiste moment bereiken.
- Experimenten opzetten voor optimalisatie van de klantreis.
- De levensduur van klanten maximaliseren.
Het resultaat? Meer bestellingen en een betere service
Sinds het inzetten van Dynamic Yield kunnen de marketeers van Pets Place simpel en on-the-fly nieuwe user stories implementeren. De omzet van de webshop is daarmee met 15% gegroeid en de conversie is zelfs met ruim 20% gestegen. Zo leverde de nieuwe recommendation bar al 10% extra omzet.
De grootste knaller van dit project? Dat is de bestelgrootte. Klanten van Pets Place kopen nu meer producten en geven dus ook meer uit. Dat heeft de webshop te danken aan hun vernieuwde product recommendations, die ze op basis van doelgroepsegmenten konden personaliseren. Hoe meer service voor de klant, hoe meer omzet voor Pets Place.