Nationale Opera & Ballet
Door de lancering van de nieuwe website steeg het aantal online gekochte tickets en de mobiele conversie enorm. Benieuwd hoeveel stijging het precies was? Hieronder vind je de resultaten en lees je hoe Nationale Opera en Ballet, dit met behulp van Conclusion Experience voor elkaar heeft gekregen en wat er voor nodig was om dit te realiseren.
Klant
Nationale Opera & Ballet
Markt
Zakelijke dienstverlening
Thema
Digital Experience
Publicatiedatum
15 december 2023
Een moderne website voor een klassiek theaterproductiehuis
Nationale Opera & Ballet is het grootste theaterproductiehuis van Nederland. Ruim 600 medewerkers werken er dagelijks op topniveau aan voorstellingen van opera en ballet. De website daarentegen, was toe aan vernieuwing. En daar werd Conclusion Experience voor ingeschakeld. We vernieuwden de huisstijl, maakten de website gebruiksvriendelijker en zorgden voor een fijner beheersysteem.
Beter overzicht en een frisse huisstijl
Het project werd onderverdeeld in subprojecten, waarvoor Nationale Opera & Ballet 9 gespecialiseerde partijen selecteerde. Netvlies (part of Conclusion Experience) kreeg de opdracht om de website in Drupal te realiseren. We pakten de navigatiestructuur aan, die door de groei van de site onoverzichtelijk was geworden. Ook de huisstijl en de algehele prestatie werden opgefrist en verbeterd. Daarnaast integreerden we de website en webshop (ticketsysteem) met elkaar, en hebben we het CMS beter werkbaar gemaakt voor een makkelijk beheer. Met de vernieuwingen is:
- de navigatiestructuur up-to-date en overzichtelijker.
- de website veel gebruiksvriendelijker.
- de huisstijl aantrekkelijker en past het beter bij Nationale Opera & Ballet.
- de omgeving waarin je terechtkomt na je aankoop mooier en duidelijker.
- het beheer van de website veel minder tijdsintensief.
Een fijne website voor medewerkers én gebruikers
Sinds de lancering van de website (inclusief het nieuwe ticketingsysteem) steeg het aantal online gekochte tickets met maar liefst 23%. Ook de conversie op mobiele apparaten is 11,5% hoger dan voorheen. Daarnaast steeg het aantal nieuwe nieuwsbriefinschrijvingen
per maand met 250%.
Ook achter de schermen ziet het er beter uit. De medewerkers van Nationale Opera & Ballet vinden het beheer van de nieuwe website stukken eenvoudiger. Het scheelt ze tientallen uren per maand.