Digitale transformatie in het openbaar vervoer
De hele reis lang kon ik maar aan één ding denken. Is hij er wel? Hij zal toch wel komen? Hoe herken ik hem? Vol perron. Mensen rennen. Ik moet de roltrap af. En daar, voor de kiosk: dat moet hem zijn. Of … Waarom staat hij dan zo te staren op zijn mobiel?! Hij is het toch wel? Een blik. Een grijns. Een ping op mijn mobiel. Mijn date op Duivendrecht. Dank je wel NS!
Klant
NS
Markt
Reizigersvervoer
Thema
Business continuity
Publicatiedatum
11 december 2020
Ik zie je straks.
Ik zie je niet.
Ik zie je Nu!
Elke dag werken we bij Conclusion aan het openbaar vervoer van Nu
Op een doordeweekse dag gidst Conclusion 1,3 miljoen treinreizigers van vertrekpunt naar eindbestemming via 2200 borden in stationshallen en op perrons.
Van minuut tot minuut de juiste reisinformatie
Onze specialisten zorgen er mede voor dat de treinen op tijd rijden, dat de machinisten en hoofdconducteurs weten op welk perron zij hun volgende trein moeten besturen en dat reizigers van minuut tot minuut de juiste reisinformatie krijgen. Van apps en website tot de schermen in de trein en de blauwe borden en omroepberichten op de perrons. ‘Beste reizigers…’
Drukbezet hoofdrailnet
Nederland mag trots zijn op het openbaar vervoer anno Nu. NS behoort tot de beste drie spoorwegmaatschappijen wereldwijd. Alleen Tokyo en Zwitserland steken ons de loef af qua punctualiteit en algemeen klantoordeel. Maar hé: zij hebben niet zo’n drukbezet hoofdrailnet zoals dat van Nederland.
Samen bouwen aan nieuwe reizigersinformatie
Buitenlandse reizigers zijn verbaasd over de goede openbaar vervoer voorzieningen tegen lage prijzen. Nu – op dit moment – bouwen we samen met NS aan nieuwe gratis reizigersinformatie. Daarnaast denken we binnen Conclusion hard na over nieuwe ‘handheld’ informatiesystemen voor conducteurs en machinisten en slimme ‘on board information’ voor treinen en metro.
Handige innovaties
Zoals de door ons ontwikkelde instaphulp voor een stedelijke metro-/ tramaanbieder: de reiziger ziet in één oogopslag waar en wanneer hij instapt voor zijn volgende rit.
Hoe kunnen we jou ontzorgen op het gebied van kritische bedrijfsapplicaties?
Ik vertel je er graag meer over.
John van der Steen