Microsoft Dynamics 365 Customer Service
Dynamics 365 Customer Service is een Dynamics-app voor het optimaliseren en automatiseren van ál je klantenserviceprocessen, op welk kanaal dan ook.
Dynamics 365 Customer Service als ultieme klantenservicetool
Customer Service is de klantenserviceapp binnen het modulair opgebouwde ERP- en CRM-platform Microsoft Dynamics 365. Niet alleen kun je de interacties die je als organisatie met klanten hebt beheren en verbeteren, ook kun je je klantenservice automatiseren en personaliseren. Dat is goed voor je klanttevredenheid én efficiëntie.
Wat kun je allemaal met Customer Service?
Customer Service (CS) van Dynamics 365 is een even veelzijdige als gebruiksvriendelijke app binnen de Dynamics-suite, waarmee je onder meer de volgende aspecten kunt realiseren.
Klantenservicebeheer
CS is de motor onder je omni-channel klantenservicebeheer, waarmee je alle vragen, klachten en andere interacties met klanten gemakkelijk en effectief centraal managet. Daarbij gaat het om alle mogelijke kanalen, zoals chat, e-mail, telefoon en sociale media. Binnen dit Digital Contact Center Platform kun je zelfs AI-gebaseerde chatbots creëren en integreren.
Real-time én voorspellende inzichten
Met Customer Service heb je voortaan één centrale bron van informatie voor alle kanalen. De geavanceerde analyse- en rapportagetools bieden een 360° beeld van je klanten en hun klantreizen. De geïntegreerde rapportagefuncties en interactieve dashboards bieden niet alleen real-time rapportages over je servicemetrics. Op basis van machine learning en AI voorspel je ook toekomstige trends, waardoor je als organisatie proactief kunt handelen.
Self-service portalen
Een goed self-service portaal scheelt het bedrijf én de klant tijd. Met CS maak je gemakkelijk je eigen portaal. Klanten kunnen zo zelf hun problemen oplossen, de status van hun verzoek volgen en informatie opzoeken in een kennisbank.
Serviceprocessen automatiseren
Tickets toewijzen, service-level agreements (SLA’s) volgen, case management, klanttevredenheidsonderzoeken, workflows: je kunt het met CS allemaal automatiseren. Resultaat? Je kunt je serviceprocessen (nóg) efficiënter en effectiever inrichten.
De voordelen van Customer Service
Dit zijn de belangrijkste voordelen van Microsoft Dynamics 365 Customer Service:
- Eén geïntegreerde, omni-channel oplossing voor je gehele klantenservice
- Optimaliseer en automatiseer alle klantenserviceprocessen
- Creëer uitzonderlijke customer journeys dankzij een 360° beeld van je klanten
- Reageer en anticipeer dankzij real-time en voorspellende analytics
- Win-win: self-service portalen schelen jou én je klant tijd.
Een toekomstbestendige oplossing
Dynamics 365 Customer Service is een schaalbare en dus toekomstbestendige oplossing die is ontworpen om mee te groeien (of krimpen) met organisaties. De eenvoudige integraties van andere producten binnen – en veelal ook buiten – het Microsoft-ecosysteem zorgen ervoor dat al je software samenwerkt en naadloos data deelt. Microsoft staat bekend om het feit dat het altijd bovenop de nieuwste ontwikkelingen zit. Dankzij continue updates van de SaaS-software beschik jij direct over de nieuwste technologieën.
Microsoft Dynamics 365 Customer Service: FAQ
Is Dynamics 365 Customer Service hetzelfde als een CRM?
Welke apps bestaan er nog meer op het gebied van customer engagement?
Meer weten over Microsoft Dynamics 365 Customer Service?
Mail of bel Jan-Douwe