• Onze vacatures

    Alle vacatures op één plek: vind de vacature die bij jou past!

  • Wat jouw expertise ook is, wij vertellen je meer.

  • Conclusion: een unieke bundeling van bedrijven met elk hun eigen signatuur.

  • Lees de verhalen van onze collega’s of ontmoet ons live of digitaal!

Betekenisvol werk in deze turbulente tijden

Het jaar 2020 gaat de geschiedenisboeken in als het jaar waarin alles draaide om Covid-19. Met de aankondiging van de coronamaatregelen op 15 maart 2020 stond heel Nederland op z’n kop. Verschillende Conclusion-labels kregen door de coronacrisis te maken met nieuwe klantvraagstukken. Dit vereiste een adequate aanpak. Het snelle anticiperen was geen brug te ver voor Michiel, Matthijs en Martina die betekenisvol werk verrichtten.

22 januari 2021   |   Blog   |   Door: Werken bij Conclusion

Dankzij Covid-19 kregen jullie te maken met nieuwe vraagstukken. Kunnen jullie hier iets over vertellen?

Matthijs: “Als integratie developer werk ik bij de grootste bloemenveiling ter wereld aan insights die kwekers inzicht bieden in hun verkopen op de veilingen. In het begin van de coronacrisis viel de export in één klap stil. Vervolgens was er een afzetvermindering tussen de 60 en 90%. Aan ons de vraag om een dashboard te realiseren dat per kweker het verschil ten opzichte van 2019 inzichtelijk maakt. Met deze rapportages kunnen kwekers aantonen hoeveel omzetverlies ze lijden en op basis daarvan een compensatie aanvragen.”

Martina werkt als medical intelligence specialist bij Furore en houdt zich als consultant bezig met verschillende projecten binnen ziekenhuizen. “Voor een academisch ziekenhuis bouwden wij een specifiek dashboard voor de Covid-19-monitoring. Het dashboard moest inzicht geven in het aantal beschikbare bedden op de IC en dit communiceren met Rijksoverheid. Daarnaast moesten het aantal zieke personeelsleden en de voorraden van bijvoorbeeld mondkapjes worden weergegeven.”

Michiel: “Vanuit Accelerate! ben ik als integratie architect betrokken geweest bij een project voor Medux. Dit is de grootste leverancier van zorgmiddelen voor zorginstellingen (HartingBank) en consumenten (Medipoint). Dagelijks rijden veel chauffeurs het land door om zorgmiddelen te leveren op verschillende adressen. De wens vanuit Medux was dat chauffeurs een melding krijgen op het moment dat er sprake is van een besmet persoon op het afleveradres.”

Projecten die net even anders zijn dan andere. Hoe hebben jullie dit precies aangepakt?

Martina: “Ik werkte al in het ziekenhuis op de afdeling die zich bezighoudt met het ontwikkelen van dashboards. We werken met name aan langetermijnprojecten die zich focussen op financiële zaken en beleid. Toen we met deze crisissituatie te maken kregen, werd een combinatieteam opgericht. 3 weken lang werkten we fulltime om het dashboard te realiseren. En daarna zijn we verdergegaan met de doorontwikkeling van de dashboards want nog steeds is dit onderwerp actueel.”

Op het moment dat de aanvraag bij het 6-koppige team van Matthijs binnenkwam, heeft iedereen het reguliere werk meteen stilgelegd. “We startten meteen met het bouwen van de dashboards voor de ruim 4.000 kwekers. Zelf werkte ik aan de back-end van het systeem om het volledig veilig op te leveren, zodat kwekers alleen hun eigen rapport kunnen inzien en niet dat van anderen.”

Michiel: “We werken al een aantal jaren voor Medux aan de automatisering van orderstromen. Digitale orders moeten op de juiste manier worden verwerkt in het ERP-systeem dat vervolgens de logistiek aanstuurt. Op het moment dat de aanvraag bij ons binnenkwam, hebben we deze opdracht de hoogste prioriteit gegeven. Wij startten met het ontwikkelen en implementeren van een plek in het systeem waar we de melding van mogelijk infectiegevaar konden opslaan. Vervolgens zorgden we ervoor dat deze melding een prominente plek kreeg op de afleverbon zodat chauffeurs in één oogopslag kunnen zien of er eventueel infectiegevaar is.

De impact was groot, omdat wij werkten aan een systeem dat aangeeft hoeveel IC-bedden er nog beschikbaar zijn voor coronapatiënten. Het was geen voorgekauwd project; we moesten alles zelf bedenken en vervolgens uitvoeren.

Martina Hoever | Technisch Specialist
Wat maakte jullie van betekenis in de projecten?

Martina: “De impact was groot, omdat wij werkten aan een systeem dat aangeeft hoeveel IC-bedden er nog beschikbaar zijn voor coronapatiënten. Het was geen voorgekauwd project; we moesten alles zelf bedenken en vervolgens uitvoeren. Daarbij was er veel snelheid geboden. Het is mooi als je waarde kunt toevoegen aan een project waar het zorgpersoneel blij van wordt. De mensen zagen het meteen of de resultaten wel of niet klopten, waardoor het belang van de registratie door hen meteen duidelijk werd. Het correct registeren van een vrij bed zag je direct in de capaciteit van het ziekenhuis en daarmee ook in de landelijke capaciteit.”

Door de aanpassingen bij Medux is de informatievoorziening verbeterd wat mogelijk veel onrust bij chauffeurs afneemt. Michiel: “Het is fijn dat je een stukje zorg weg kunt nemen en bij kunt dragen aan de gemoedsrust van de chauffeurs. Zij komen immers bij veel mensen over de vloer. Het geeft een goed gevoel dat je iets ontwikkelt wat voor veel mensen het verschil maakt.”

Matthijs: “De rapportages schepten voor de kwekers veel duidelijkheid in de chaos die er in het begin van de coronacrisis was. We hebben veel positieve feedback gehad over het dashboard én de snelle afhandeling.”

De dynamiek die een crisissituatie met zich meebrengt zorgt dat iedereen net even dat stapje extra zet. Het met elkaar van betekenis zijn geeft ook een leuke spanning onderschrijven Martina, Michiel en Matthijs.

Blog
Vertrouwen en verrassend veel mogelijkheden

Nieuwsgierig?

Alle Conclusion vacatures
Nieuws & Events
Data Integratiespecialist
Verschil moet er zijn
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy
  • Thema's
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy