Zekur

Conclusion ontwikkelt campagne voor online verzekeringscheck Zekur (onderdeel van Univé)

Jongeren, starters en jonge gezinnen staan niet bekend om hun uitbundige budgetten. Dus zijn ze extra kritisch op hun zorgverzekering: alleen verzekeren wat echt nodig is. Maar hé, niet te ingewikkeld!
Hoe trek je als zorgverzekeraar deze doelgroep naar je toe? Verzekeraar Zekur kwam met een online verzekeringscheck als oplossing. Conclusion ondersteunde het concept met een complete campagne. No-nonsense. Net als de doelgroep. 

conclusion digital Zekur fb

Gepersonaliseerde banners

Verzekeringsmaatschappij Zekur (onderdeel van Univé) heeft een jonge doelgroep van kritische kiezers. Mensen die misschien nog niet zo veel te besteden hebben, maar wel goed verzekerd willen zijn. Toen er dan ook een reclamecampagne voor de nieuwe Zekur-check moest komen, was Conclusion blij om te kunnen helpen. Dat resulteerde in het concept, het script en de productie van een tv-commercial plus de online doorvertaling ervan. Van gepersonaliseerde banners en een online strategie met de focus op Facebook.

 

Duidelijkheid en gemak

De Zekur-check is een handige tool die de jonge klant op drie vragen antwoord geeft: welke verzekering is voor mij belangrijk? Past Zekur ook bij mij? En: welke Zekur- variant past dan het beste? De uitslag word direct per mail verstuurd. Heel basic en herkenbaar. De invulling van de campagne door Conclusion sluit daar naadloos op aan. 

Media

Een broek pas je toch ook eerst?

Zo linkt het concept aan iets dagelijks als kleding passen voor je tot aanschaf overgaat. In de commercial is de hoofdpersoon een jonge vrouw bij een pashokje. Zij deelt het bestaan van de Zekur-check met de kijker. Al pratend geeft ze t-shirtjes met Zekur-pakketten erop aan een jongen achter de gordijnen. Ze adviseert hem tegelijkertijd. Want elk shirtje heeft een andere pasvorm.

 

Naamsbekendheid schiet omhoog

Het shirtje dat hem uiteindelijk het beste past is ‘gewoon Zekur’ met – de clue - fysiotherapie. Want dat de klant hier een sporter is, ziet de kijker wel aan zijn postuur. Beide hoofdpersonen duikten frequent op in banners, print en andere uitingen. Met deze campagne steeg Zekur’s naamsbekendheid van 40% naar 70%.

conclusion digital zeker zorgcampagne 2