KLM

Conclusion geeft vleugels aan nieuwe Cabin Attendants van KLM

Hoe zorg je ervoor dat nieuw personeel meteen aan de slag kan? Voor werkgevers best wel een dingetje. Maar in geval van KLM mogelijk nog pregnanter: je neemt geen risico’s als het gaat om een veilige en soepele vlucht en een persoonlijke benadering van je gasten. Hoe train je je Cabin Attendants snel en secuur? 

On-/offline interventies

KLM heeft een volledig vernieuwde basisleergang die nieuwe CA's helpt om binnen twee fases volledig inzetbaar te zijn. Een klus waaraan Conclusion zijn bijdrage leverde. Het geheim is de combinatie van online en offline interventies. Fase 1 is zelfs volledig online en helpt nieuwe medewerkers kennis te maken met wat ze op de vlucht te wachten staat.


Vluchtverloop als rode draad

Een tweede kenmerk is de moderne en frisse leeromgeving waarin de gebruiker makkelijk zijn weg vindt. Voor extra ondersteuning staat de digitale coach klaar: hij heet je welkom en legt uit hoe de omgeving werkt. Nog een creatief slimmigheidje: de leergang neemt het vluchtverloop als rode draad. Zo vormen alle losse interventies één logisch geheel.

 

Eigen trainers

Trainers vanuit KLM spelen een belangrijke rol in het leertraject van hun CA’s. Daarom schenkt de leeromgeving veel aandacht aan interactie. Dankzij onze ‘train-de-trainer’- sessies kan dat: trainers leerden hoe ze in de Moodle-omgeving de communicatie met cursisten kunnen voeren.

 

Co-creatie
Samen met KLM inhoudsexperts hebben onze consultants op locatie gewerkt om de leergang te realiseren. Hierdoor kon snel worden beslist, bleven reviews tot een minimum beperkt en ontstonden er creatieve oplossingen zodra uitdagingen plotseling opdoken. Ieder zijn taak op basis van ieders unieke kennis en talent. Een topprestatie door co-creatie!