• Expertises

Een traineeship bij CAS staat voor veel leren, diverse groeimogelijkheden en samenwerken

Anne van Meeuwen, oud-trainee vertelt over haar ervaringen over het traineeship, inmiddels is Anne consultant op het service center, en weet ze alles over wat een traineeship bij CAS precies inhoudt, wat je kunt verwachten en wat CAS van jou verwacht.

20 januari 2021   |   Blog   |   Door: Conclusion AFAS Solutions

Ik wist niet wat ik wilde..

Anne vertelt hoe ze over het traineeship bij CAS hoorde: “Ik had bedrijfskunde gestudeerd en toen ik klaar was, wist ik niet zo goed wat ik wilde. Daarom ben ik bij een uitzendbureau gaan werken. Vanuit daar wilde ik dan verder kijken wat er allemaal mogelijk was en wat me leuk leek. Via het uitzendbureau kwam ik in contact met Joanne, een recruiter van CAS. Zij vertelde me over het traineeship en dat zag ik wel zitten. In april 2019 startte ik als trainee en inmiddels ben ik alweer een tijdje als consultant aan het werk.”

Direct aan de slag in de praktijk

De eerste maanden van het traineeship bestaan uiteraard voor een groot deel uit trainingen. Maar je krijgt ook direct te maken met de praktijk. Anne legt uit: “Direct in de eerste week kregen we een klantcase. Dit is een klantsituatie die vaker voorkomt. Je hebt dan twee maanden de tijd om die case uit te werken en op te lossen. Het leuke is dat de uitkomst ook echt gebruikt wordt in de praktijk. Mijn klantcase had het thema assetmanagement. Er was een klant die iets anders wilde dan de standaard. Ik moest dan in gesprek met de klant wat hij precies wilde en vervolgens uitzoeken hoe we dit in het systeem konden bereiken. Een flinke uitdaging, maar ook erg leuk om te doen!”

“Je wordt echt in het diepe gegooid en het voelt alsof ze zeggen: doe het maar! Aan de andere kant word je ook goed begeleid."

Anne van Meeuwen - Conclusion AFAS Solutions

Die uitdaging, dat sprak Anne wel aan: “Je wordt echt in het diepe gegooid en het voelt alsof ze zeggen: doe het maar! Aan de andere kant word je ook goed begeleid. Zo krijg je vanaf het begin een buddy (een ervaren collega) toegewezen. Maar eigenlijk stonden alle collega’s voor me klaar.” Daarnaast begin je nooit alleen aan een traineeship, maar start je in een groep. Anne bevestigt dit: “Je hebt ook steun aan elkaar. Je staat er nooit alleen voor. En als ik het even moeilijk vond, dan was er altijd wel iemand om dat mee te delen.”

Trainee heeft geen technische achtergrond nodig

Om trainee te worden bij CAS heb je geen IT-opleiding nodig. Zo heeft Anne bijvoorbeeld bedrijfskunde gestudeerd. Anne knikt: “Als je het leuk vindt om bezig te zijn met de optimalisatie van bedrijfsprocessen, dan zit je goed bij CAS. Daar moet je feeling voor hebben. Dat hele IT-gebeuren, dat leren ze je wel tijdens het traineeship. Het traineeship start met trainingen bij AFAS. Dus eerst leer je welke opties AFAS biedt en welke inrichtingsmogelijkheden er zijn. Vervolgens krijg je ook trainingen bij CAS over de functies, de mogelijkheden en welke type beheer er gedaan wordt. Zo word je meegenomen in de basis van de IT.”

Het grote voordeel van deze opbouw van het traineeship? Dat is volgens Anne het volgende: “De eerste twee maanden heb je volledig focus op de trainingen en de klantcase. Alles staat in het teken van leren. Je hoeft je nog niet druk te maken over het werk dat je gaat doen. Het is fijn dat daar ruimte voor is.”

In totaal duurt het traineeship een jaar. Vervolgens ga je aan de slag als junior applicatieconsultant in het service center. Anne vertelt: “Na een jaar stroom je eigenlijk automatisch door. In het service center houd je je bezig met de beheer dienstverlening van CAS. Dat betekent 1e lijns ondersteuning, 2e lijns ondersteuning, optimalisaties van processen, lokale beheerdagen bij klanten en  er is een mogelijkheid om mee te werken in grotere projecten bij beheerklanten. En vanuit die functie wordt er een persoonlijk plan gemaakt voor je verdere ontwikkeling.”

Veel mogelijkheden

En niet alleen tijdens het traineeship, maar ook later is er altijd ruimte om te leren. “CAS is een jong bedrijf, met als gevolg dat er erg veel mogelijk is. Dus er is ruimte om zelf aan te geven wat je wil, als je ziet dat dat nodig is. Zo kun je je bijvoorbeeld richten op de menselijke kant. Want het is enorm belangrijk dat je goed met de klanten omgaat en kunt achterhalen waar de klant behoefte aan heeft. Anderzijds heb ik in de rol van Security Officer allerlei ISO-certificeringen gehaald. Het is maar net wat je interessant vindt en waar je een meerwaarde in ziet. Er zijn echt heel veel verschillende mogelijkheden binnen CAS!” 

Spreekt leren en werken bij CAS je wel aan? Neem contact op met Marty Cremer voor de mogelijkheden.

Nieuws
Conclusion versterkt ecosysteem met overname Hot ITem
Werken bij CAS?

Neem contact op!

Marty Cremer

Senior Corporate Recruiter
mcremer@conclusion.nl
Business Done Differently Powered by Conclusion
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy
  • Expertises
© Conclusion 2021   |  De kleine lettertjes  |  Privacy