Een optimale webshop voor thuiswerkplekken

Opdracht: Door de Covid-19 pandemie veranderde de klantvraag van Royal Ahrend volledig, dat vroeg om flexibiliteit en snel handelen.

Oplossing: 4NG heeft voor Royal Ahrend een Optimizely DXP-Platform gecreëerd, waar klanten van Royal Ahrend snel en veilig gebruik kunnen maken van het nieuwe 'thuiswerken' platform.

Klant

Royal Ahrend

Markt

Zakelijke dienstverlening

Publicatiedatum

21 december 2022

Digital Commerce Royal Ahrend | 4NG

Royal Ahrend

Historie

Opgericht in 1896, bouwt Royal Ahrend voort op een unieke historie waarbij men kijkt naar de waan van de dag om de toekomst van werk vorm te kunnen geven. Met als motto 'Less is more' zoekt Ahrend altijd naar een oplossing die functioneel is, en die alle overbodige details achterwege laat. Objecten creëren die volledig in harmonie zijn met de gebruikers en die onopvallend ondersteunen in dagelijks gebruik.

Het ultieme thuiskantoor

Royal Ahrend is een internationale leider in commercieel meubilair. Via een portfolio van vier bekende merken: Ahrend, Gispen, Presikhaaf en Techo levert het bedrijf duurzame kantoor-, leer-, zorg- en winkelomgevingen aan eindgebruikers over de hele wereld. Voor ‘thuiswerken’, het nieuwe platform waarmee werknemers thuiskantoormeubels kunnen uitkiezen die zijn gekocht door hun werkgever, mistte Ahrend nog de juiste infrastructuur. Ze vroegen ons of we die met gebruik van Optimizely konden realiseren - en dat deden we!

 

Alles-in-één in Optimizely

We bouwden de infrastructuur met Optimizely Content Cloud en Optimizely Commerce Cloud. Deze producten integreerden we op een multi-brand platform dat alle klantgroepen in één bedient. Daarnaast maakten we een klantspecifieke webshop, waarmee Ahrend het HR-systeem van de klant integreert met een single sign-on. Dit geeft werknemers toegang tot de catalogus van hun werkgever zonder dat ze een nieuw account nodig hebben. Met deze structuur kan Royal Ahrend:

  • alle communicatie, productie en levering op een gebruiksvriendelijke manier doen.
  • alle klantgroepen op één platform bedienen.
  • conversie, tevredenheid en key touchpoints binnen elke klantreis meten.
  • een ​​betere service bieden en de propositie voor elke klant tweaken.
  • in de toekomst al haar systemen integreren in één naadloze klantervaring.

Webshop voor thuiswerkplekken

Prettig thuiswerken vergt net als op kantoor een ergonomische werkplek. Bijvoorbeeld een ergonomische bureaustoel, een in hoogte verstelbaar bureau en een beeldscherm op ooghoogte. In onze webshop bestel je direct een thuiswerkplek die perfect aansluit op jouw persoonlijke behoeften.

Eén ambitie waargemaakt, nog velen te gaan

Sinds het inzetten van Optimizely, kan Royal Ahrend genieten van veel voordelen. Zo is het draaien op het Optimizely DXP-platform een enorm voordeel, omdat het compliant en veilig is voor alle klanten als onderdeel van de oplossing en service.

De volgende stap voor Ahrend is nu om alle systemen te integreren in één naadloze klantervaring, waarmee het bedrijf nog meer datagedreven te werk kan gaan. Dit wil Ahrend uitbreiden naar zowel online als offline kanalen.

Royal Ahrend | 4NG

Benieuwd naar hoe we jouw bedrijf digitaal kunnen laten excelleren?